APM

Strošek servisiranja avta je zelo pomemben

Nepooblaščeni oziroma neodvisni serviserji lahko nudijo enako oziroma zelo podobno uslugo kot pooblaščeni, je pa ta lahko cenejša.

thumbnail_IMG_0408
foto: Val 202

Kupili smo nov avtomobil, ki je določen čas v garanciji in v tem času ga velika večina vozi na servis k pooblaščenim serviserjem. Tudi če kupimo rabljenega, je seveda pomembno, kako in kje je bil servisiran in kam ga bomo potem mi vozili. Nepooblaščeni oziroma neodvisni serviserji lahko nudijo enako oziroma zelo podobno uslugo kot pooblaščeni, ki pa je lahko cenejša. Vse to je seveda sprejemljivo, lahko pa nas dobijo v roke t.i. serviserji, ki delajo v garažah in pod kozolci – tu pa je potrebna previdnost, opozarja Andrej Brglez.

»Kar so bili včasih le nekateri seati, so danes vse cupre. A le nekatere cupre so Born.« Medtem ko si razbijate glavo s tem manjšim in verjetno neprimernim rebusom, vam povemo zgodbo ...

Kljub vsem medijskim potiskom in pritiskom se električna mobilnost pomika po polžje. Le redko kdaj poskoči in enega večjih premikov smo doživeli pri španski znamki Cupra.

Da so »rodili« borna, je nekoliko naivno sklepati, vsekakor pa so ga dolgo načrtovali in čeprav jim je bil za predlogo koncernski ID-3, jim je uspelo sestaviti čisto svež izdelek. Gre najverjetneje za prvi električni avtomobil, ki svojo drugačnost javno oznanjuje, pa ga zato ni treba biti sram. Sveže, značilno, prijetno in celo nastopaško oblikovanje je nekaj, kar smo od Seata pričakovali že leta, pa mu je vedno nekako spodletelo. Kljub stalnemu ponavljanju, da gre za športno srce v Volkswagnovem koncernu.

Cuprin Born je, ker pač moramo prevajati v jezik, ki ga še vedno vsi govorimo, Golf GTi med električnimi avtomobili. Po obliki brez dvoma, ampak tudi vozna zasnova ima svoje mesto. 1590-kilovatni električni motor namreč poganja zadnji kolesni par in če je voznik razposajen, polnilnic v bližini pa mrgoli, lahko s preklopom režima vožnje izzove čisto nepričakovan odziv avta. Hočemo povedati, da gre ostro kot veter in da ostaja brezkompromisen tudi na zelo športno prevoženih odsekih ceste. Seveda lahko vožnjo tudi umirimo, s posebnim avtocestnim programom tudi povečamo ponovni zajem energije, zmanjšamo zmogljivosti in tako povečamo doseg, a vozilo je kljub športni podobi tudi vsakdanje uporabno. Kot so poročali prvi preizkuševalci na naših cestah, ki so ga vozili v letošnji nadležno dolgi zimi, je doseg pri nizkih temperaturah trpel, v naši skromni redakciji pa smo dovolj zviti, da vemo, kako je z elektriko spomladi, in brez pretiravanja ter ob prednostih električne vožnje se približamo obljubljenim 400 kilometrom. Vse to ob bateriji 58 kWh, ki je menda srednja izbira.

Cupra dovolj dostojno golta vse vrste eklektičnega toka, po porodnih težavah z roamingom in lastno znamko polnilnic so pri uvozniku zdaj omogočili tudi polnjenje na servisih največjega trgovca s klasičnimi gorivi, tako da se v svetu Cuprinega Borna trenutno godijo samo dobre stvari. In ko že hvalimo, ne moremo spregledati osmišljenega in radikalno digitaliziranega vozniškega okolja. Tisti, ki se nam po žilah še pretaka nekaj analogne krvi, se sicer tu in tam počohamo po glavi, ko hočemo z avtomobilom izvesti najosnovnejše manevre, novim generacijam pa je drsati po ekranih in menjavati menije tako kot otroku vreči kamen čez vodo.

Cuprin Born ima torej veliko argumentov, ki električno mobilnost delajo smiselno; a žal nosi s seboj tudi nekaj njenih največjih omejitev. Lahko bi neduhovito zapisali, da je mreža polnilnic Slovencem španska vas, načrtovalci pa se ne morejo izogniti dvignjenim obrvim ob končni ceni tega avtomobila. Kot zdaj kaže, se tudi električni vozni park navdušeno draži z ramo ob rami s klasično gnanimi avtomobili.