Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije o tem, kako je z odpovedjo potovanj, ...

Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije, opozarja, da je kar tri četrtine pritožb potrošnikov v zadnjih tednih povezanih z odpovedjo potovanj in težavami z vračilom vplačil

Evropska zakonodaja je jasna, potrošnik ima v primeru odpovedi v roku štirinajstih dni pravico do povračila denarja. Evropska potrošniška organizacija je že pisala trem evropskim komisarjem, da bi krizo reševali na poenoten način v vseh državah članicah, želijo pa si, da bi pomagali tako potrošnikom kot ponudnikom. Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije, pravi, da na zvezi razumejo težak položaj, v katerem so se znašle turistične organizacije zaradi pandemije, a opozarja, da evropske ocene kažejo, da je prizadetih več kot polovica gospodinjstev, življenje potrošnikov se je obrnilo na glavo, zato ne moremo pričakovati, da bodo potrošniki brezobrestno kreditirali turistične organizacije.

“Ne moremo pričakovati, da bodo potrošnik lahko brezobrestno kreditirali agencije, saj so se potrošniki sami znašli v zelo težkih položajih.” – Breda Kutin

Če je bilo potovanje odpovedano, mora agencija denar vrniti potrošniku. Vavčerji v zakonodaji niso predvideni, če se že položaj rešuje ob njihovi pomoči, pa se morajo potrošniki sami prostovoljno odločiti za sprejem vavčerja, še vedno pa mora za njim stati močno jamstvo, da bo agencija po koncu pandemije še obratovala in bo ponujala takšne aranžmaje, kot ji je zdaj. Kutinova za primer dobre prakse poudarja Dansko, kjer so ugotovili, da vavčerji niso dobra rešitev, saj so potrošniki zdaj v stiski, zato so v sodelovanju z državo povečali jamstveni sklad. Opozarja še, da je zelo pomembno, da se ohrani zaupanje med turističnimi organizacijami in potrošniki.

“Če bi potovanje že moralo biti in je bilo odpovedano, je položaj enostaven, tu gre za vračilo denarja. V avtokampih pa je položaj bolj kompleksen, saj se sezona še ni začela, naše stališče pa je, da se mora znižati pavšal.” – Breda Kutin

Problem je treba reševati tako, da ne delamo škode drug drugemu. Turistične agencije morajo biti ustrezno dokapitalizirane, potrošniki pa lahko samo ob povračilu sredstev ta tudi porabijo, zdaj ko jih nujno potrebujejo, tako pa ohranjamo zaupanje.

Zveza potrošnikov Slovenije vse skupaj ažurno objavlja na svoji spletni strani, skuša se tudi čim bolj ažurirati, da pomaga potrošnikom.

Klemen Hren, urednik spletnega mesta avtokampi.si, pojasnjuje, da so v stalnem stiku s kampi. Predvidevajo, da se bo sezona začela konec maja ali v začetku junija.

Jana Vidic, Miha Švalj