Reportaža

Trabant, simbol berlinskega zidu

Tudi po slovenskih cestah še vedno vozi nekaj legendarnih vzhodnonemških avtomobilov, neki Trboveljčan ga je pred leti prodajal za 2100 evrov

Trabant
????????????????????????????????????
foto: Luka Hvalc

Avto, ki s svojim dvotaktnim motorjem doseže končno hitrost 112 km/h, izdelovali so ga do leta 1991, ima prepoznavno obliko, je varčen, a počasen. Trabant, seveda! Eden izmed simbolov Berlinskega zidu, ki je padel pred 30 leti! Na račun nekoč vzhodnonemškega ponosa  kroži vsaj toliko šal kot jih pri nas povezujemo z Yugom. Morda veste, zakaj so najbolj prodajani model trabanta poimenovali 601? Zato, ker je za železno zaveso nanj čakalo 600 kupcev, le eden pa ga je dejansko dobil …

Kako si “dobil” trabanta?

O trabantih in avtomobilski industriji na obeh straneh zidu in zavese se pogovarjata avtomobilska strokovnjaka Vala 202 Andrej Brglez in Janez Martinčič.

 

Danes je v Nemčiji registriranih še več kot 30 tisoč trabantov, po svetu obstajajo številni klubi ljubiteljev tega avtomobila, ki ga občasno vidimo tudi še na naših cestah, konec leta 2012 je bilo v Sloveniji registriranih 36 trabantov.

V oddaji Evrotip smo se pred leti s trabantom zapeljali po Berlinu tudi na Valu 202. “Avtomobile so izdelovali od leta 1957, istega leta so Sovjeti v vesolje izstrelili satelit Sputnik. To pomeni sopotnik. No, in beseda trabant pomeni prav tako sopotnik. Ta avtomobil je Vzhodna Nemčija posvetila veliki sovjetski zmagi v vesolju,” pravi Simone Matern, ki v nemški prestolnici skrbi za Trabi-Safari.

Zunanjost trabantov je iz duroplasta, to je mešanice bombaža in umetne smole. Tudi zaradi tega so ga mnogi imeli za plastičen avtomobil, poimenovali so ga tudi dirkalna lepenka.

In še ena šala: kakšen je bil športni trabant? V prtljažniku je moral šofer prevažati športne copate -:)

Priporočamo tudi:

Fotogalerija: