Zakaj je v šolskem sistemu naenkrat toliko odličnjakov, so s tem povezane tudi rekordne omejitve po srednjih šolah? Govorimo o tako imenovani ocenomaniji, ki že več let preplavlja slovensko izobraževanje, in o posledicah, ki jih povzroča.

Še malo pa se bo zaključil spomladanski rok za vpis v srednje šole, pri čemer bodo najverjetneje tudi letos nekatere, po večini gimnazije skoraj do skrajnosti zaostrile prag za vstop. Ponekod bo ta tako visok, da bo vsaka štirica od sedmega razreda naprej lahko usodna. Šolam je v zadnjem desetletju izrazito poraslo povprečje ocen, govorimo o pravi ocenomaniji, ki pa se kljub temu ne odraža tudi v višji ravni znanja, ampak – kar je skrb vzbujajoče – v vse večjih duševnih težavah mladih. V začarano igro lova na petice so se ujeli vsi – od šol, učiteljev, staršev in posledično tudi učencev, pri čemer je vprašanje, ali so predlagane spremembe zakonodaje korak v pravo smer. 

Sogovorniki:

  • Sorina Doler in Luka Nikolac, osmošolca na Osnovni šoli Lava v Celju;
  • Arja Ela Hvala in Lara Butinar, dijakinji Gimnazije Vič;
  • Kristina, mama devetošolca;
  • Marijana Kolenko, ravnateljica Osnovne šole Lava;
  • Alenka Krapež, ravnateljica Gimnazije Vič;
  • Klemen Lah, član strokovnega sveta za splošno izobraževanje;
  • Dimitrij Banda, svetovalni delavec na Gimnaziji Vič;
  • Andrej Koritnik, profesor slovenščine na Gimnaziji Vič;
  • Ivana Gradišnik, ustanoviteljica in vodja Familylaba;
  • Sandi Vrabec, vodja sektorja za osnovno šolstvo na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje.

Bral je Jure Franko.

Maja Ratej