Dolgo je veljalo, da lahko v vozilo v garanciji posega le od izdelovalca vozil pooblaščeni, po pravilu dražji serviser. A le malo porabnikov ve, da že pet let – vse odkar velja uredba o skupnih izjemah – ni več tako. Razlike med cenami obveznega intervalnega servisa pri najdražjih pooblaščenih in najcenejših nepooblaščenih servisih so lahko tudi trikratne, a pri kakovostno opravljeni storitvi vse od tedaj, odkar velja uredba o skupnih izjemah, garancija ne bi smela biti vprašljiva.

Pa je res tako? V oddaji Kje pa vas čevelj žuli bomo preverili, kje lahko servisiramo vozilo, dokler garancija še velja, kakšne so razlike med cenami pooblaščenih in nepooblaščenih serviserjev in kakšne med tovarniško in podaljšano garancijo oz. jamstvom, ki ga ponujajo prodajalci vozil.

Dolgo je veljalo, da lahko v vozilo v garanciji posega le od izdelovalca vozil pooblaščeni, po pravilu dražji serviser. A le malo porabnikov ve, da že pet let – vse odkar velja uredba o skupnih izjemah – ni več tako. Razlike med cenami obveznega intervalnega servisa pri najdražjih pooblaščenih in najcenejših nepooblaščenih servisih so lahko celo trikratne, a pri kakovostno opravljeni storitvi vse od tedaj, odkar velja uredba o skupnih izjemah, garancija ne bi smela biti vprašljiva.

Pa je res tako? V oddaji Kje pa vas čevelj žuli bomo preverili, kje lahko servisiramo vozilo, dokler garancija še velja, kakšne so razlike med cenami pooblaščenih in nepooblaščenih serviserjev in kakšne med tovarniško in podaljšano garancijo oziroma jamstvom, ki ga ponujajo prodajalci vozil.
Ugotovili smo, da so razlike v cenah med pooblaščenimi in nepooblaščenimi servisi ogromne.

Pod okriljem Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije deluje 2000 avtomobilskih serviserjev, četrtina je pooblaščenih od proizvajalcev vozil, četrtina je povezanih v mreže avtoservisov in polovica nepooblaščenih, samostojnih avtomobilskih serviserjev. In kaj bi svetovali potrošnikom, ali se je bolje obrniti na pooblaščenega serviserja in plačati višjo ceno ali zaupati običajno cenejšim, nepooblaščenim serviserjem?

Direktor prodaje vozil Renault in Dacia Marjan Murn opozarja, da mora sodelovanje s serviserjem temeljiti na zaupanju. Pravi, da se pogosto dogaja, da dela na vozilih niso opravljena strokovno in z ustreznimi deli, garancijo pa na uradnih servisih priznajo samo v primeru, da stranka pri uveljavljanju garancije predloži razčlenjen račun, iz katerega je jasno, katere dela so opravili na vozilu, kateri deli so bili vgrajeni ter katera maziva in olja so bila uporabljena.

Če se vozilo v času garancije okvari, lahko to garancijo uveljavljate le pri pooblaščenih serviserjih. Rednih oziroma intervalnih servisov v času trajanja garancije pa vam ni treba opravljati le pri pooblaščenih, uradnih serviserjih, ampak jih lahko opravite tudi pri ustrezno usposobljenih nepooblaščenih avtomehanikih. V tem primeru morate za vsak poseg v vozilo pridobiti račun, na katerem jasno piše, kateri posegi so bili izvedeni na vozilu ter kateri deli, olja in maziva so bili porabljeni.

Pa še nekaj o razliki med tovarniško garancijo in podaljšano garancijo oziroma jamstvom, ki ga včasih zastonj, včasih za plačilo omogočajo zastopniki oziroma prodajalci . Tovarniška garancija običajno velja dve ali tri leta in je garancija, ki jo daje proizvajalec vozila – in za to obdobje velja Uredba o splošnih izjemah in vse, o čemer smo danes govorili , torej da servisiranje pri pooblaščencih ni obvezno. Nasprotno pa za prostovoljno, podaljšano garancijo oziroma jamstvo, ki lahko velja pet, tudi sedem let, Uredba ne velja, temveč zastopnik oziroma prodajalec predpiše, pod kakšnimi pogoji velja. Kar pomeni, da je njeno uveljavljanje povezano predvsem s servisiranjem pri uradnih serviserjih. A le za obdobje po izteku tovarniške garancije – kar pomeni, da lahko vozilo za čas trajanja tovarniške garancije servisiramo kjer koli, po tem obdobju do izteka podaljšane garancije ali jamstva pa le na pooblaščenih servisih.

Janez Martinčič, Miha Švalj