Avtomobilska industrija je v Evropi praktično zastala, takega stanja, kot so mu priča v tem nenavadnem zgodovinskem trenutku, niso avtomobilski proizvajalci doživeli še nikoli. Praktično vsa velika podjetja so zaprla tovarne v Evropi, v Združenih državah se tovarne prav tako zapirajo, medtem ko se na Kitajskem zdaj stanje že počasi normalizira. Ker je pred avtomobilsko industrijo zdaj velik izziv, nas je zanimalo, kako ga doživljajo veliki proizvajalci in kam jih bo vodila pot naprej. Komentirata Tom Fux (Toyota) in Andrej Brglez.

Stanja, kot so mu avtomobilska podjetja priče v tem nenavadnem zgodovinskem trenutku, niso proizvajalci doživeli še nikoli

Avtomobilski proizvajalci so na Kitajskem dosegli enega največjih padcev prodaje, različne stranske učinke zastoja družbenega življenja pa bodo podjetja ugotavljala še kar nekaj časa. V podjetju Toyota Motors krizo čutijo od prvih dni pojava koronavirusa, Tom Fux iz Toyota Motors Europe pa pojasnjuje, da so na Kitajskem podjetja zaprli že v začetku letošnjega leta, zdaj pa jih počasi spet odpirajo. Februarja se je tam povpraševanje po nakupu avtomobilov zmanjšalo na več kot sedemdeset odstotkov prejšnjega leta.

“Na Kitajskem marca pričakujemo normalno povpraševanje po avtomobilih. So pa druge regije, kamor sodi tudi Evropa, kjer koronavirus doživljajo z zamikom. Tu zdaj ustavljamo proizvodnjo ter zapiramo trgovine in pisarne. V Združenih državah smo včeraj zaprli vse proizvodne obrate.” – Tom Fux

Velika avtomobilska podjetja imajo v krizi določeno prednost, saj lahko finance prenašajo iz enega na drugega. A krize, ki jo doživljamo zdaj, ni mogoče primerjati z nobeno prejšnjo. Strokovnjaki jo spremljajo z različnih vidikov, kako se odziva branža, kako ekonomija, kako se bodo sindikati, trgi in na koncu kupec.

“Ob prejšnji finančni krizi so ljudje hodili okoli in so še vedno zapravljali, kar pomeni, da se denarni tok ni prekinil, le zmanjšal. Kot prodajalec si moral koga odpustiti, zmanjšala se je proizvodnja, ukinili so modele, ampak si živel. Zdaj pa vidimo nekaj, kar se ne zgodi. Vprašanje je, kako se bo odzval evropski kupec. Ali bo maja imel zaupanje, pogum in voljo, da gre kupovat? Če ne bomo šli kupovat, bo tok potreboval veliko dlje, da se vzpostavi nazaj.” – Andrej Brglez

Jan Grilc