Aktualno

Zasebnost prodali za drobiž

Pogovor z antropologom dr. Danom Podjedom o tem, da v sodobnem svetu morda sploh ne obstajamo, če nas nihče ne vidi

IMG_20190404_204138
dr. Dan Podjed
foto: Jan Grilc/Val202

Instant zvezdniki, tehnološki nadzor, selfiji ter novodobni spletni voajerizem in ekshibicionizem so nekateri glavni motivi knjige Videni, ki jo je na ogled postavil avtor antropolog dr. Dan Podjed z Znanstveno-raziskovalnega centra SAZU. Gre za antropološko raziskavo spletnih fenomenov, v kateri tudi skozi lastne zgodbe in anekdote raziskuje, kako se naše obnašanje na spletu vključuje v širši družbeni kontekst in kakšne posledice ima to obnašanje za naše medosebne odnose.

“Kombinacija socialnih omrežij in orodij za nalaganje svojih videoposnetkov na splet je ubijalska. To je ključen trenutek v zgodovini človeštva – bistveno bolj smo omreženi, hkrati pa izjemno očarani z lastno podobo.”

Sprašuje se o novodobnem razkazovanju na spletnih družbenih omrežjih, s katerim dopuščamo vpogled v našo intimo in zasebnost množici prijateljev ali anonimnežev ter hkrati represivnim organom in tehnološkim gigantom dajemo kupe podatkov o našem načinu življenja.

“Pojem zasebnosti, ki smo ga utrjevali dve stoletji, se zdaj spet razblinja. Zasebnost smo bili pripravljeni razprodati dobesedno za drobiž. Za sledilne naprave v naših žepih celo plačujemo.”

Dan Podjed in avtor spremne besede Lenart J. Kučič na predstavitvi knjige