Kaj je za motorista tisti pravi užitek in izziv, ki ga vleče na motocikel, in seveda, kako ob tem razmišlja in reagira, da ostane cel in nepoškodovan.

Kaj je za motorista tisti pravi užitek in izziv, ki ga vleče na motocikel, in seveda, kako ob tem razmišlja in reagira, da ostane cel in nepoškodovan

Eden izmed sloganov, ki je namenjen motoristom in je izpostavljen v zadnjih dneh, je: Ne prehitevaj življenja. Motorist za vedno. Tudi Andrej Brglez je motorist in prejšnji teden je – kot pravi, prav užival in se zabaval ob nebulozah našega Mihe Šaleharja. Andrej razlaga, kaj je zanj kot motorista tisti pravi užitek in izziv, ki ga vleče na motocikel, in seveda, kako ob tem razmišlja in reagira, da ostane cel in nepoškodovan. No, najprej pa spomnimo, da je Miha zadnjič skušal med drugim ugotoviti, kaj ljudem pride na misel ob omembi besede motor…

Volkswagen T-roc

Volkswagnove uspešnice T-roc ne moremo opisati drugače kot v luči skupinske tožbe tudi slovenskih prevaranih lastnikov med dizelsko afero. Namreč; namesto da bi očitno nepoštenje tovarne, ki ima za posledico škodljive vplive na okolje, sprožilo bistvena in prepotrebna vprašanja, se zdaj posledice afere spreminjajo v kruhoborstvo in zaslužkarstvo odvetniških pisarn. Tem pa je vseeno, če tradicionalni koncern spravijo na kolena, proti čemur pa se Volkswagen krčevito bori, med drugim tudi s T-rocom. Pa pri tem ne mislimo na avtomobil sam, temveč predvsem na cenovno politiko, kamor – v to ste lahko prepričani – odgovorni poskušajo skriti del odškodnin, plačanih za prevaro. Poenostavljeno povedano: to, kar boste od koncerna dobili kot odškodnino, vam bo ta isti koncern v naslednjih letih vzel nazaj kot kupnino.
T-roc je namreč precej drago vozilo. Cenik je sicer obetajoč, a realnost je neusmiljena. V bistvu barviti golf se z lahkoto pripelje v območje tridesetih tisočakov in to recimo brez štirikolesnega pogona!

Avtomobil, oglaševan z eno najbolj simpatičnih reklam zadnjih let, je resnična osvežitev. Za koncern, znan po svojem togem oblikovanju – pa tudi za živahen in popularen svet križancev pomeni dobrodošlo osvežitev. To vozilo izžareva mladostnost, barvitost, veselje do vožnje in življenja, s številnimi možnostmi personifikacije pa lahko izrazi tudi voznika samega. Znotraj kabine ni ničesar resnično revolucionarnega; tradicionalno je ergonomsko popolna in bo tako ustrezala tudi nekaj starejšim voznikom, ki se za visoke križance odločajo predvsem zaradi lažjega vstopa v vozilo in izstopa. V našem primeru povsem nov in kmalu dostopen v vseh možnih barvah je blestel 1,5-litrski bencinski agregat. Kot orožje, ki bo onemogočilo nadaljnje okoljske prestopke, s svojimi 110 kilovati služi odlično, le štirikolesni pogon bi se avtomobilu podal bolj kot elektronski nadzor voznih režimov, ki obljublja T-rocovo suverenost tudi na manj prijaznih voznih površinah.
T-roc je velik hit, torej še nekaj časa ne bo šel nikamor. Ker tudi mi ne bomo, se bomo s tem avtom zagotovo še srečali.

Novosti

Najprej Ford transit custom kot tovorni furgon ali kombi za prevoz potnikov ali kombinacija obojega. Potem pa še elegantnejši in nekoliko dražji tourneo custom, ki je potnikom še bolj prijazen z obilico asistenčnih sistemov, tudi recimo s samodejnim zaviranjem v sili, branjem prometnih znakov in zmanjšanjem hitrosti na predpisano, in tudi s petimi zvezdicami na EuroNCAP. Oblikovno precej osveženi kombiji so opremljeni z bolj ali manj znano motorno izbiro, kmalu pa naj bi ponudili tudi priključno-hibridno različico. Najcenejši je Transit custom furgon – stane nekaj manj kot 20 tisoč evrov, potniško različico transita pa ponujajo po akcijski ceni 25 tisočakov.
Beležimo tudi prihod novega Citroenovega cactusa, petvratne kompaktne limuzine, ki ohranja drzen in moderen dizajn, a poskuša z več elegance tako na zunaj kot v notranjosti. Za več udobnosti pa bo nedvomno poskrbelo novo vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom, ki, kot pravijo pri Citroenu, ustvarja občutek učinka leteče preproge – kakšen je sicer ta, bi težko rekli, vsekakor pa gre skupaj z novimi sedeži Advanced Comfort za občutek prijetnega počutja med vožnjo tudi po manj prijaznih podlagah. Cactus je sicer opremljen z množico tehnologij za pomoč pri vožnji, izkušnje pa napovedujejo, da bo večina avtomobilov (letos naj bi jih prodali okoli 400) opremljenih z 81-kilovatnim bencinskim trivaljnikom, cene se začno v bližini 14 tisočakov.

Janez Martinčič