Na vlak s kolesom in z vlaka na kolo – to je glavno evropsko priporočilo tako za vsakdanje migracije v službo ali šolo, kot tudi moderna modna niša v turizmu.

Na vlak s kolesom in z vlaka na kolo – to je glavno evropsko priporočilo tako za vsakdanje migracije v službo ali šolo, kot tudi moderna modna niša v turizmu. Že sosedje Avstrijci nas močno prehitevajo, Italijani so tudi na dobri poti, z Madžari in Hrvati morda še hodimo vštric, a čas ni na naši strani …

V večjih slovenskih mestih se kljub zaprtju nekaterih mestnih središč in dostopnosti javnega potniškega prometa še vedno največ ljudi prevaža z osebnimi avtomobili. Rešitev je več kot 5000 let stari izum, ki je v 19. stoletju postal tudi prevozno sredstvo.

Slovenske železnice očitno že zdaj čutijo določen pritisk s strani svojih potnikov , ki bi želeli njihove storitve uporabljati tudi kot kolesarji. Prvi koraki v smeri želene prometne modalnosti »kolo-vlak-kolo« so bili že narejeni, pred leti so zabeležili vrhunec v številu 15.000 prepeljanih koles v enem letu.

Na Slovenskih železnicah so obljubili, da bodo v letu 2018 kupili 25 vlakovnih garnitur, ki bodo kolesarjem še prijaznejše.

Kako pa nasploh na naše težave gledajo od zunaj, odkoder se včasih bolje vidi. Tadej Brezina je z dunajskega Inštituta za promet, kjer se tudi z našo današnjo temo –ukvarjajo že več kot 60 let. Sin Čeha in Slovenke, ki je poskrbela za njegovo znanje ljubljanščine, kot sam pravi, vidi glavne napake storjene že v preteklosti.

Kako pa funkcionira intermodalnost na Nizozemskem? O tem spregovori domačin Eduard Röntgen, svetovalec v podjetju za mobilnost inno-V.

Ustavljali smo se na postajah tokratne Izvidnice in raziskovali prometno intermodalnost v deželi, kjer se velika večina tako na delo kot dopust še vedno odpravlja z avtomobilom. Morda se bo to že kmalu spremenilo in bomo s kolesom sedli na vlak, po izkrcanju pa pot nadaljevali s kolesom.

Boris Žgajnar, Damjan Zorc, Uršula Zaletelj