V prvih dveh tednih pouka so okužbe z novim koronavirusom potrdili v več šolah, tako pri učencih kot pri učiteljih. Nekateri zato ostajajo doma in pouk nadaljujejo na daljavo, drugi hodijo v šolo in se spopadajo s številnimi omejitvami. Komu koristijo, kako uspešno jih šole lahko izvajajo z omejenimi kadri in koliko je okrnjen učni proces? Pojasnjuje Gregor Pečan, predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije.

Komu koristijo omejitve, kako uspešno jih šole lahko izvajajo z omejenimi kadri in koliko je okrnjen učni proces? Pojasnjuje Gregor Pečan, predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva

V prvih dveh tednih pouka so okužbe z novim koronavirusom potrdili v več šolah tako pri učencih kot pri učiteljih. Nekateri zato ostajajo doma in pouk nadaljujejo na daljavo, drugi hodijo v šolo in se spopadajo s številnimi omejitvami. Razlike med šolami so se videle že pri uvodnih sestankih, ki so potekali različno: nekje prek spletnih aplikacij, drugje v učilnicah ob nošenju zaščitnih mask in upoštevanju drugih ukrepov. Gregor Pečan, predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije, odgovarja, da je to mogoče, ker so od ministrstva in NIJZ prejeli priporočila, ne navodil.

"Še vedno nismo v celoti zadovoljni s stvarmi, ki bi jih želeli izvedeti, pa jih včasih prepozno ali pa ne. Zelo je bila izpostavljena naša avtonomnost pri odločitvah, hkrati pa je ministrica tudi izrazila svojo podporo, da ne bomo ostali 'na suhem', ko bo nekje nekaj zaškripalo."

Najpomembnejša je sledljivost, da se da ugotoviti, kdo je bil s kom v stiku. Pečan zatrjuje, da v šolah evidence nikoli niso bile problem, kar predpostavlja sprotno zaključevanje ur in je povsem jasno, ali je bil učenec odsoten ali kdo je bil v stiku z učencem, ki je pozitiven. 

"Šolsko leto bomo peljali in ga poskušali izpeljati tako, da bo čim bolj podobno običajnemu."

Pečan dodaja, da dnevno spremljajo, koga so ali bodo poslali na test tako med učitelji in učenci, ter trepetajo, kdaj bo kdo pozitiven, saj se potem začnejo težave in spremembe organizacije poteka pouka.

"Zdaj je največji problem, ki nima povezave s koronavirusno krizo, pomanjkanje specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, ker jih v Sloveniji tako rekoč ni. Tukaj bi odgovorni že zdavnaj morali kaj narediti."

Boris Žgajnar