Aktualno

Mlada generacija športnikov je vse bolj pogumna pri tem, da zna politikom reči ne

Kakšen je odnos države do športa? Zakaj potrebujemo samostojno ministrstvo za šport? Kaj, kdaj in zakaj (ne) smejo politiki komunicirati o športnih uspehih?

avanzo (1)
Matej Avanzo
foto: Spontanzo

Šport je ena redkih panog, ki združuje posel in čustva, predvsem pa z dogodki kot so olimpijske igre združuje tudi narode. Se nam pa ob velikih športnih uspehih in uradnih sprejemih, ki jih v poolimpijskem tednu kar mrgoli, večkrat poraja vprašanje, kakšen je odnos politike do športa ter ali je hvaljenje politikov z uspehi naših vrhunskih športnikov res utemeljeno.

Matej Avanzo je direktor agencije Spontanzo, nekdanji direktor marketinga in članskih reprezentanc Košarkarske zveze Slovenije, sedaj pa delegat mednarodne košarkarske zveze FIBA.

Že v času olimpijskih iger je veliko neodobravanja v slovenski javnosti doživela poteza ministrice za izobraževanje, znanost in šport, ki se je odpravila na olimpijske igre v Tokio. Ob športnih uspehih in financiranju športa s strani države je med olimpijskimi igrami zelo odmeven komentar podal Tomaž Ambrožič, eden vodilnih športnih strokovnjakov pri nas. 

Multiplikativni učinek, ki ga ima šport za Slovenijo, je nekaj, na kar vztrajno pozabljamo. Po besedah Mateja Avanza je skrajni čas za ministrstvo za šport in urad za športni turizem, saj se bodo po koroni Američani zaradi Luke Dončića odpravljali v Slovenijo. Pa tu samo Dončić, poseben fenomen so tudi drugi vrhunski športniki, ki v svojo domovino privabljajo številne turiste. Nedavno je Team Jumbo Visma organiziral nagradno igro, kjer je glavna nagrada kolesarjenje po deželi Primoža Rogliča, turisti po Ljubljani se že sprašujejo, če Pogačarjev trg nosi ime po dvakratnem zmagovalcu največje kolesarske dirke na svetu, Tadeju Pogačarju.