V minutah, ki jih namenjamo mobilnosti, tokrat pogledamo daleč nazaj v zgodovino. Prvega maja pred 135 leti je v ZDA več kot pol milijona delavcev protestiralo na ulicah in zahtevalo sprejetje osemurnega delavnika. Kasneje se je z razvojem avtomobilske industrije, se pravi najprej v Fordovih tovarnah, začelo dogajati tudi na področju delavskega avtomobilskega gibanja. Andrej Brglez bo še enkrat spomnil, kako poseben in čudaški, tudi rasističen je bil Henrry Ford tudi v odnosu do delavcev. Če  kdo v tovarni samo omeni sindikat, bo tekla kri, je rekel. In je tudi zares tekla.

Z razvojem avtomobilske industrije, se pravi najprej v Fordovih tovarnah, se je začelo dogajati tudi na področju delavskega avtomobilskega gibanja.

V minutah, ki jih namenjamo mobilnosti, tokrat pogledamo daleč nazaj v zgodovino. Prvega maja pred 135 leti je v ZDA več kot pol milijona delavcev protestiralo na ulicah in zahtevalo sprejetje osemurnega delavnika. Kasneje se je z razvojem avtomobilske industrije, se pravi najprej v Fordovih tovarnah, začelo dogajati tudi na področju delavskega avtomobilskega gibanja. Andrej Brglez bo še enkrat spomnil, kako poseben in čudaški, tudi rasističen je bil Henrry Ford tudi v odnosu do delavcev. Če  kdo v tovarni samo omeni sindikat, bo tekla kri, je rekel. In je tudi zares tekla. Dandanes so delodajalci sicer v glavnem pripravljeni na dogovore z delavci in vsaj delno tudi pristajajo na njihove zahteve. Po drugi strani pa je boj za večji dobiček neizprosen in v ponudbi dobaviteljev ima prednost pač tisti, ki je cenejši. Avtomobilska industrija se usmerja k električnemu pogonu in avtonomnim vozilom in tu je iskati priložnosti v prihodnje.

Janez Martinčič