Letošnji 15. marec – svetovni dan pravic potrošnikov – je posvečen problematiki onesnaževanja okolja s plastiko. V Evropski uniji letno porabimo kar 16 milijard kavnih lončkov. V Sloveniji se je količina plastike v zadnjih nekaj letih povečala za enormnih 50 kilogramov na gospodinjstvo, kar nas opozarja na to, da moramo drastično ukrepati, če želimo kaj spremeniti.

Letošnji 15. marec, svetovni dan pravic potrošnikov, je posvečen problematiki onesnaževanja okolja s plastiko

"Epidemija je zelo vplivala na pravice potrošnikov. Potrošniki smo bili tisti prvi, pri katerih so se pravice začele žrtvovati," pove Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije. Tudi kazalnik zaupanja potrošnikov se je močno znižal, več potrošnikov je pesimističnih kot optimističnih, kar je po predvidevanjih posledica poslabšanega gospodarskega stanja in negotovosti na tem področju.

V Zvezi potrošnikov Slovenije veliko pozornosti posvečajo tudi temi spletnega nakupovanja, ki je svoj razmah doživelo prav med epidemijo. V celotni Evropski uniji se zdaj kar 72 odstotkov nakupov opravi prek spleta.

"Prišli smo do zaključka, da tudi relativno dobra evropska zakonodaja ni več dovolj, saj prihajajo izdelki z različnih trgov, ne samo z evropskega, pa tudi narejeni so v različnih državah. Ena od iniciativ je, da problematiko rešujemo mednarodno."

Osrednja tema letošnjega svetovnega dneva pravic potrošnikov je boj proti odpadni plastiki. V Evropski uniji letno porabimo kar 16 milijard kavnih lončkov. V Sloveniji se je količina plastike v zadnjih nekaj letih povečala za enormnih 50 kilogramov na gospodinjstvo, kar nas opozarja na to, da moramo drastično ukrepati, če želimo kaj spremeniti.

"Mislim, da bodo morali na tem področju zelo veliko narediti ponudniki, mi sami pa seveda potrebujemo razmislek o tem, kako v resnici ravnamo. Imamo možnost, da poskušamo popraviti tisto, kar se še včeraj ni zdelo vredno popravljati."

Letos pa jubilej praznuje tudi revija ZPStest, ki jo izdaja Zveza potrošnikov Slovenije. Na današnji dan pred 30 leti je bila izdana prva številka, ki je bila prav tako okoljsko usmerjena, kar nakazuje na dejstvo, da so določene teme aktualne že dalj časa. V tem dolgem obdobju je bilo vzporedno z izdajanjem revije rešenih kar nekaj zagat.

"Najbolj smo ponosni, da smo v tem času objavili več kot 1120 testov, več kot 16.000 preizkušenih izdelkov, da imamo več kot 40 spletnih primerjalnikov in da nam je uspelo neodvisne rezultate za izdelke, ki so anonimno kupljeni v maloprodaji, prinesti slovenskim potrošnikom v slovenskem jeziku."

Rok Kužel