APM

Kamioni so in bodo na avtocestah

Pogosto smo se razburjali, ko smo pripeljali po prehitevalnem pasu in se bili prisiljeni potem kar nekaj časa voziti manj kot 100 km/h za kamionom, ki je prehiteval drugega

download_Promet-Transportation_PRO01706104329
foto: Srdjan Zivulovic/Bobo

Časi so pač taki, da je kamionov na naših cestah, predvsem avtocestah, vse več. Posredno to pomeni tudi to, da je na račun teh kamionov manj prostora za osebne avtomobile. Kar spomnite se, kolikokrat ste se ali pa smo se razburjali, živcirali, ko smo pripeljali po prehitevalnem pasu in se bili prisiljeni potem kar nekaj časa voziti manj kot 100 km/h za kamionom, ki je prehiteval drugega. Zato smo pozdravili zakonsko uredbo, ki od 15. januarja preprečuje tovrstno prehitevanje in oviranje prometa na avtocesti, in sicer podnevi na odseku od Šentilja do Kopra za tovornjake, težje od sedem ton in pol. Tako na hitro se to zdi olajšanje, izboljšanje razmer, kar nedvomno tudi je, a vseeno prinaša neke nove razmere, vprašanja, morda tudi minuse.

Policisti sicer pravijo, da so izkušnje dobre, Andrej Brglez pa opozarja predvsem na dve dejstvi. Najprej, vozniki tovornjakov morajo, ko vozijo v koloni drug za drugim, upoštevati, da lahko pride do težav na izvozih oziroma uvozih na avtocesto, ko se mednje razvrščajo vozniki osebnih vozil, zato morajo pustiti med kamioni več prostora. Potem pa še velja, da bodo tudi vozniki osebnih vozil na prehitevalnem pasu morali pokazati malo več strpnosti, ker se bo dogajalo, da se bodo v koloni po prehitevalnem pasu vozili 130 km/h in, bodimo odkriti, ne malo več, kot so bili morda vajeni do zdaj. To je še vedno veliko bolje kot 90 km/h, kar se je do zdaj pogosto dogajalo.