Rektorjeva nagrada za najboljšo inovacijo Univerze v Ljubljani je tradicionalno tekmovanje, ki spodbuja vstop inovacij na trg. Letošnja novost je bilo tekmovanje v dveh kategorijah, in sicer v kategoriji raziskovalci ter v kategoriji študenti in alumni. Med skupno 21 prijavljenimi inovacijami je žirija v vsaki kategoriji izbrala šest finalistov.

V kategoriji študenti in alumni je zmagala rešitev RF Alert, ki omogoča hitrejše in bolj učinkovito obveščanje voznikov v prometu o bližajočem se intervencijskem vozilu na nujni vožnji. O tem, od kod ideja za rešitev, kako je potekal njen razvoj in kakšne načrte imajo z RF Alertom za prihodnost, so spregovorili trije člani podjetniške skupine: Aljaž Martinčič, Matej Rabzelj in Tjaša Jereb.

Rešitev, ki je prejela Rektorjevo nagrado za najboljšo inovacijo Univerze v Ljubljani, omogoča hitrejše in učinkovitejše obveščanje voznikov v prometu o bližajočem se intervencijskem vozilu na nujni vožnji

Rektorjeva nagrada za najboljšo inovacijo Univerze v Ljubljani je tradicionalno tekmovanje, ki spodbuja vstop inovacij na trg. Letošnja novost je bilo tekmovanje v dveh kategorijah, in sicer v kategoriji raziskovalci ter v kategoriji študenti in alumni. Med skupno 21 prijavljenimi inovacijami je žirija v vsaki kategoriji izbrala šest finalistov. V kategoriji študenti in alumni je zmagala rešitev RF Alert, ki omogoča hitrejše in učinkovitejše obveščanje voznikov v prometu o bližajočem se intervencijskem vozilu na nujni vožnji.

Ekipo, ki je razvila zmagovalno inovacijo, sestavljajo Aljaž Martinčič, Matej Rabzelj, Tjaša Jereb, Jan Gašpar in Tilen Savnik. Sodelovati so začeli med študijem, skupaj delajo v Laboratoriju za telekomunikacije Fakultete za elektrotehniko, ob koncu študija pa so skupaj ustanovili kreativno agencijo Anfiolabs, podjetje, s katerim razvijajo in tržijo projekte za domače in tuje naročnike.

RF Alert je modularna rešitev. Sestavljen je tako iz fizičnega modula, ki se ga vgradi v intervencijsko vozilo, kot iz zaledne rešitve v oblaku, ki skrbi za napredno upravljanje celotnega sistema. Modul oddaja radiofrekvenčni signal, ki doseže avtomobile v njegovi lokalni okolici in udeležence v prometu pravočasno opozori, da se jim približuje reševalno vozilo na nujni vožnji. Sistem presega 80-metrski domet klasične sirene in ima variabilni doseg od 150 do 1000 metrov. Z inovacijo želijo vstopiti na trg, zdaj iščejo strateškega partnerja. Ker so predvideni uporabniki rešitve intervencijske ekipe, ki v večini primerov ne morejo biti kupci, želijo ubrati poslovni model B2G oz. model poslovanja med podjetji in vladnimi organizacijami.

Tina Šoln