APM

Vodik lahko postane resna izbira

Če bo vodik resno prodrl v te večje porabnike, potem se zna zgoditi, da ga bodo resneje jemali tudi v avtomobilski industriji

ford ranger
Ford Ranger
foto: Whichcar

Elektrike imamo zadnje čase polna usta, je pa res, da se je zadnje čase res izjemno zgostil prihod električnih primerkov – tudi na naše dvorišče. Andrej Brglez pa poudarja, da je resna možnost, ki jo zadnje čase preizkušajo v letalih, ladjah, avtobusih in kamionih, tudi vodik, čeprav ima tudi svoje težave. Kakorkoli, če bo resno prodrl v te večje porabnike, potem se zna zgoditi, da ga bodo resneje jemali tudi v avtomobilski industriji.

Pa se za nekaj minut potopimo v skrivnostni svet poltovornjakov. Pred nekaj meseci so nam ljudje pri Fordu prišepnili, da so več kot zadovoljni s prodajo svojega poltovornjaka, imenovanega Ranger. Kako tudi ne bi bili; po vseh podatkih gre za najbolje prodajani poltovornjak v Evropi. Ob tem je seveda treba vedeti, da v domovini pickupov, ki je na oni strani Atlantika, Rangerja in druščino imenujejo "napol poltovornjake". Čistokrvni, poltovornjaki normalne velikosti, so v Ameriki večji stroji; pri Fordu na primer legendarni F- 150.

Na Slovenskem moramo biti vedno nekaj posebnega in Ranger se nam je prikupil v  izpeljanki, imenovani "Reptor". Gre za izjemno atraktiven avto, ki je še najbliže dirkalnikom za vztrajnostne preizkušnje čez drn in strn ali pa za eno tistih zabavljaških tekmovanj, na katerih poltovornjaki na izjemno dolgih vzmeteh skačejo po stadionu kot žogice za ping pong. Na srečo pa so pri Fordu pomislili tudi na voznike, ki jim ni do tega, da bi se po svetu prevažali v pošasti iz "jurskega sveta", vseeno pa bi radi imeli kultiviran, zmogljiv in zanesljiv poltovornjak. Pri Fordu ga imajo … Imenuje se Ranger Wildtrak in si je od plenilskega prazgodovinskega brata sposodil predvsem agregat in menjalnik. Le dva litra dizelske tehnologije biturbo pridelata zajetnih157 kilovatov, ki pa se prav lepo zložijo na cestišče ob pomoči čisto novega desetstopenjskega menjalnika. Seveda ni treba poudarjati, da je priklopljivi štirikolesni pogon obvezna oprema.  Ranger v opremi Wildtrak ne skriva svojih urbanih ambicij. Dvojna kabina je gnil kompromis; zadaj je prostora za podmladek do konca osnovne šole, keson, v starih časih največja primerjalna prednost pickupov, pa se s tem zmanjša do dolžine prtljažnega prostora malo ambicioznejšega karavana. V našem primeru je keson pred elementi varovala imenitna aluminijasta navojnica, a kaj, ko je njeno vložišče le še bolj zmanjšalo praktičnost kesona samega. Sicer pa je Ranger s tako opremo popolnoma primerljiv z vsemi drugimi sodobnimi vozili, saj ima prav vse asistenčne sisteme, ki jih zapoveduje sodobna avtomobilska moda. Ob njegovi mogočni podobi je, če seveda vklopimo razum, tudi poraba goriva spodobna, saj je mogoče doseči tudi manjše vrednosti od osmih litrov – to je za tri stote več kot dve toni težko vozilo odličen rezultat. In še to: wildtraka je na cesti lahko prepoznati. Vozi se v unikatni, le njemu namenjeni oranžni barvi.

Še o prenovljenem Citroenu C3, ki se je pripeljal v teh dneh. Gre za najbolj prodajan model te znamke, ki se je že do sedaj rad bahal s številnimi barvnimi kombinacijami – zdaj so število teh dvignili že na 97. Spremenjen je predvsem sprednji del, kjer izstopajo LED žarometi, ki so poslej v serijski opremi, v kateri je zdaj tudi nekaj več asistenčnih sistemov. Tudi znotraj je poudarek na živahni barvitosti, izstopajo tudi novi sedeži. Bencinska motorja sta na voljo ali z 61 ali z 81 kilovati, dizelski je 75 kilovatni, z močnejšim bencinskim je lahko tudi samodejni menjalnik. Cena za osnovni model s šibkejšim bencinskim motorjem je 11.500 evrov, a izkušnje v zadnjih letih povedo, da kupci večinoma segajo po bogatejši opremi Shine – s to je C3 za 800 evrov dražji.

Prihodnji teden se pripelje potrditev, da elektrika prihaja na velika vrata. Prihaja VW ID.3.