Aktualno

Popravimo, zamenjamo, vrnemo denar?

Napočil je čas, ko bo treba kakšno od novih pridobitev oziroma daril zamenjati

christmas-present-2178635_1920
foto: Pixabay/Pexels
Zaradi nove evropske direktive bi se pravice potrošnikov v Sloveniji lahko zmanjšale. Direktiva posega predvsem na področje proste izbire med zahtevki, kadar ima blago stvarno napako. 
“V zakonu o varstvu potrošnikov imamo opredeljeno, da lahko v primeru stvarne napake pri prodajalcu zahtevamo odstop od pogodbe, zamenjavo, popravilo ali znižanje kupnine. Nova direktiva bi nam to pravico odvzela, ne bi mogli več sami izbirati zahtevka. Najprej bi morali zahtevati popravilo, šele nato pod določenimi pogoji odstop od pogodbe.” – Matjaž Jakin iz pravne pisarne Zveze potrošnikov Slovenije
Breda Kutin in Matjaž Jakin iz Zveze potrošnikov Slovenije sicer poudarjata, da je trenutna slovenska zakonodaja na področju uveljavljanja pravic iz stvarne napake in garancije dobra, problem nastopi pri izvajanju. Lahko pa osveščeni potrošniki veliko dosežejo.
“Bodite vztrajni in obrazložite svoje zahtevke. Ko prodajalci vidijo, da se potrošnik zaveda svojih pravic, lahko to pripomore k reševanju zadeve. Sicer zahtevek pogosto kar zavrnejo.”