Pred dnevi smo zaključili preizkus, ki naj bi pokazal, če smo sposobni po avtocesti voziti s primerno varnostno razdaljo ter brez naglih pojemkov in pospeševanj. Tako naj bi povečali pretočnost vozil oziroma zmanjšali potovalni čas zjutraj v službo in popoldan nazaj. DARS je meritve izvajal na dveh odsekih – Višnja Gora – Ljubljana in Trojane – Ljubljana. Nataša Kovše z DARSa je predstavila primerjalne rezultate meritev. Ugotovitev je, da so se vozniki dobro odzvali predvsem na Dolenjski avtocesti, kjer se je v tednu intenzivnih meritev pretok vozil povečal za kar pet odstotkov, na Štajerski avtocesti pa za dva.

Ugotovitev je, da so se vozniki dobro odzvali predvsem na Dolenjski avtocesti, kjer se je v tednu intenzivnih meritev pretok vozil povečal za kar pet odstotkov

Pred dnevi smo zaključili preizkus, ki naj bi pokazal, če smo sposobni po avtocesti voziti s primerno varnostno razdaljo ter brez naglih pojemkov in pospeševanj. Tako naj bi povečali pretočnost vozil oziroma zmanjšali potovalni čas zjutraj v službo in popoldan nazaj. DARS je meritve izvajal na dveh odsekih – Višnja Gora – Ljubljana in Trojane – Ljubljana. Nataša Kovše z DARSa je predstavila primerjalne rezultate meritev. Ugotovitev je, da so se vozniki dobro odzvali predvsem na Dolenjski avtocesti, kjer se je v tednu intenzivnih meritev pretok vozil povečal za kar pet odstotkov, na Štajerski avtocesti pa za dva.

Še enkrat spomnimo: tudi danes, jutri in v prihodnjih dneh ni prepovedano voziti tako kot ste mnogi v tistem tednu, ki je prinesel pozitivne rezultate.

Seat arona

Seat arona je eden tistih avtomobilov, ki v notranjosti ponudi več kot bi človek morda pričakoval – mislimo na prostornost. Narejena na osnovi ibize (s 414 cm dolžine) ponuja za 50 litrov več prostora v prtljažniku, sicer pa se lahko dokaj udobno pelje – ne bomo rekli ravno pet, štirje potniki pa prav gotovo. Ker gre za mestnega terenca oziroma križanca, je ob privlačni zunanji podobi (h kateri prispeva tudi drugačna barva strehe) naslednji plus seveda nekoliko višnje sedenje, ki ga vedno bolj cenimo. Voznikovo okolje je dokaj enostavno in urejeno, kar v avtomobilih koncerna Volkswagen ni kakšna posebnost. Sicer pa si lahko v aroni privoščite vse napredne tehnologije, z množico senzorjev in kamer, ki dandanašnji skrbijo za večjo varnost in tudi tistih, ki dvigujejo raven udobja in razveseljujejo uporabnike v modernih izdelkih na štirih kolesih – recimo tudi brezžični polnilnik za mobilnik. V aroni so ob dveh dizlih na voljo tudi trije bencinski motorji; v našem primeru jo je poganjal prav najzmogljivejši, 110 kilovatni 1,5 TSI, ki s šest stopenjskim menjalnikom omogoča poskočno, a tudi uglajeno vožnjo. Če ne vozite pretirano dinamično, se da porabo goriva spraviti pod povprečje sedmih litrov. Tako poskočna in bogato opremljena arona stane blizu 25 tisočakov – še enkrat več kot osnovna.
Dodajmo še informacijo, da je Seat v letošnjih prvih devetih mesecih zabeležil nov prodajni rekord. Po svetu so prodali 415.600 vozil. To je najboljši rezultat v zgodovini znamke in presega dosedanji rekord iz leta 2000 za nekaj več kot 20 tisoč.

Zdaj ko smo vsaj malo omilili jutranje in popoldanske zastoje in skrajšali čas vožnje v službo in nazaj, pa bi radi opozorili še na en problem, pa pravzaprav ne vemo točno kako se ga lotiti. Kako odvrniti pijanega voznika od tega, da sede za volan. Idej in poskusov je bilo že 100 in več, Andrej razmišlja naprej…

Človek je tisti, ki se odloča, tehnika lahko pomaga. Ford raziskuje tehnologijo za svetovanje voznikom, da se z upočasnitvijo ali pospeševanjem izognejo trčenju z vozili, ki se približujejo iz drugih smeri. Preizkušajo projekt upravljanja prednosti v križiščih, ki ga omogoča komunikacija med vozili; tako bi semaforji izginili in ustavljanje v križiščih bi postalo preteklost.

Novi Ford focus uvaja tehnologijo za osvetlitev, ki zaznava prometne znake in oznake na in ob cestišču, prilagaja svetlobni snop in posveti okoli ovinka. Sistem bolje osvetli kolesarje in pešce v križiščih ter se odziva hitreje kot je to sposoben voznik. Sistem tudi odpravlja odvisnost od navigacije in podatkov GPS. Po Evropi se vsako leto spremeni 15 odstotkov razporeditev prometnic, tako ni nujno, da so ti podatki vedno točni, zato je prepoznavanje poteka cest s pomočjo prometnih znakov zagotovo najbolj zanesljiva informacija.

 

Janez Martinčič