Od aprila 2019 se bodo stanovalci dunajske soseske Seestadt Aspern lahko vozili s samovozečim avtomobilom. Dva mini električna avtobusa brez voznika so tri mesece testirali na posebnem poligonu. Koordinator projekta Johannes Liebermann pove, da je ena glavnih ovir, ki jih zaznava avtonomni avtobus, dež, ki ga avtobus zaznava podobno kot recimo betonski zid. Pojavljajo se tudi še druge anomalije, tako mora operater ves čas nadzorovati vožnjo, da lahko posreduje, če gre kaj narobe. Liebermann predvideva, da so od javnega avtonomnega avtobusnega prevoza oddaljeni vsaj pet let.

Od aprila 2019 se bodo lahko prebivalci dunajske soseske vozili s samovozečim avtobusom. Za zdaj ga mora še vedno budno nadzorovati kontrolor, da posreduje, če gre kaj narobe

Od aprila 2019 se bodo stanovalci dunajske soseske Seestadt Aspern lahko vozili s samovozečim avtomobilom. Dva mini električna avtobusa brez voznika so tri mesece testirali na posebnem poligonu. Koordinator projekta Johannes Liebermann pove, da je ena glavnih ovir, ki jih zaznava avtonomni avtobus, dež, ki ga avtobus zaznava podobno kot recimo betonski zid. Pojavljajo se tudi še druge anomalije, tako mora operater ves čas nadzorovati vožnjo, da lahko posreduje, če gre kaj narobe. Liebermann predvideva, da so od javnega avtonomnega avtobusnega prevoza oddaljeni vsaj pet let.

Sredi devetdesetih so predvsem francoski avtomobilski snovalci dobili idejo, da bi tradicionalnemu kompaktnemu dostavniku namenili novo vlogo, da bi namreč ob škatlah, rožah in ribah prevažal tudi ljudi. Rodil se je razred, ki je nepovratno spremenil avtomobilski svet in Citroenov berlingo je od leta 1996 njegov prvoborec. Ideja se je razmahnila v milijone prodanih vozil in če hoče še tako izkušen novinar opisati tretjo generacijo, se pred berlingom počuti majhnega in ponižnega.

A kljub temu smelo zatrdimo; v novi generaciji se glavna ideja avtomobila počasi izgublja. Ker ostaja eden glavnih argumentov vozila, se pravi cena, v glavnem nespremenjen, izginjanje izvornega DNK ne moti preveč. Hočemo povedati, da je v tretji generaciji berlingo počasi izgubil svoje dostavniško poreklo. Na srečo nekaterih, pa tudi na žalost številnih!

Ne le vsa sodobna asistenčna znanost, tudi materiali, potem detajli vzeti iz cactusa, pa sodobna platforma, na kateri stoji avto, dve dolžini karoserije, končna izdelava in sodobno motoroznanstvo; vse to so elementi, ki nimajo veliko skupnega s prvimi dostavniki … Tisti so bili videti, kot da bi lokalni mehanik želel svoje tovariše na hitro prepeljati na piknik v gozdu.

Morali nam boste dati nekaj časa; različica, ki smo jo kot premierno dobili pod radovedne prste, se je imenovala XTR in je že v prejšnji generaciji pomenila sicer nekoliko bolj robato, a odlično opremljeno vozilo; danes prihaja celo s sistemom za različne vozne razmere, ki voznika izvleče iz osnovnih zagat ali zime ali lažjega terena. Za povsem realno oceno tretje generacije berlinga bo tako treba počakati na izpeljanke z dna cenovnega seznama ali pa celo na povsem tovorno izpeljanko, ki jo pričakujemo v naslednjih mesecih. Tako pa berlingo navduši v veliko segmentih; samo petstopenjski menjalnik sicer odlično streže novemu 1,5-litrskemu dizlu, podvozje je zanesljivo – mogoče nekoliko mehkužno, tako da avtomobil rahlo niha po vzdolžni osi; hrup je povsem znosen, sončna streha z inovativnimi odlagalnimi površinami pod njo pa berlinga že pošilja v območje, v katerega do zdaj ni smel, se pravi v družbo polnokrvnih, družinskih avtomobilov, v kateri pa ima Citroen z modelom C4 spacetourer tudi svojega vročega konja. Kako se bosta avtomobila dogovorila na trgu, pa bomo videli.

Novosti preteklega tedna:

Na pohodu je četrta generacija Hyundaijevega Santa Feja. V novi karoserijski različici je za 7 cm daljši, lahko 5 ali 7-sedežnik, izpeljanke Grand Santa Fe ni več. Oblikovno osveženi športni terenec lahko poganja 2-litrski turbodizel s 110 kilovati moči. Osnovni v kombinaciji s šest stopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na prednji kolesi stane 34.900 evrov. Motor je lahko tudi 136 kilovatni, najmočnejši 2,2 litrski pa zmore 147 kilovatov. Tak, s štirikolesnim pogonom in samodejnim 8-stopenjskim menjalnikom, pa seveda tudi z bogato opremo, pa seže čez 50 tisočakov. Čez dobro leto bo v ponudbi tudi hibridna oziroma priključnohibridna različica.

Mitsubishi pa ga je že pripeljal – priključno hibridnega outlanderja z oznako PHEV. Doseg z električnim motorjem je 50 kilometrov, lahko s hitrostjo do 120 km/h. Dvolitrski bencinski motor je pogonski, služi pa tudi za polnjenje akumulatorjev. Kjer država izdatno vzpodbuja nakup električnih vozil oziroma priključnih hibridov (recimo Nizozemska ali Norveška), tam je outlander PHEV izjemno prodajno uspešen. Tudi pri nas zagotavljajo, da je zdaj PHEV s ceno nekaj čez 41 tisočakov cenejši kot outlander, ki ga poganja turbodizel.

Čisto na koncu danes še eno opozorilo oziroma pobuda, ki so jo nevladne organizacije, ki se ukvarjajo s prometno varnostjo, področjem preventive, naslovile na vlado. Andrej Brglez opozarja na resnost stavke oziroma možne posledice. Kakorkoli, izkušnje iz leta 2016 povedo, da stavka policistov nedvomno ne vpliva blagodejno na prometno varnost, zato nevladne organizacije pozivajo, da se vlada odzove.

Janez Martinčič