Promet je timsko delo

Le s sodelovanjem z drugimi udeleženci v prometu bomo skrajšali preživeti čas v zastojih

Audi Q8
foto: Janez Martinčič

V Sloveniji je bilo konec lanskega leta več kot 437 tisoč medobčinskih delovnih migrantov, kar je več kot polovica delovno aktivnega prebivalstva. Jutranje in popoldanske gneče nas stanejo kar nekaj časa, denarja, seveda gredo tudi živci. Val 202 in Avtomobilnost ob pomoči  DARS-a pripravljata časovno-migracijski eksperiment. Na dveh določenih odsekih avtocest v določenem časovnem obdobju merimo pretočnost. Prihodnji teden vas bomo pozvali k drugačnemu načinu vožnje in ugotavljali, ali boste na isti poti res prišli hitreje do cilja. Gre za velik izziv. Če nam uspe dokazati, da smo s spremenjenim načinom vožnje skrajšali potovalni čas, bomo vedeli, da je to zato, ker smo oziroma ste vozili s primerno varnostno razdaljo in čim bolj enakomerno hitrostjo – brez naglih in močnih pojemkov ali pospeškov. Prihodnji teden boste torej lahko sodelovali na dveh odsekih najbolj obremenjenih avtocest – se pravi Štajerke in Dolenjke.

Ker se zdi, da se je razred poltovornjakov rodil pri nas šele včeraj, je novica o Abrahamu enega izmed njih za avtomobilsko javnost na tej strani Alp šokantna. Je pa res, da praznuje vozilo, ki se lahko na drugo stran Alp spravi tudi ob zaprtem karavanškem predoru. Tam, kjer poltovornjake častijo po božje, v Združenih državah torej, imajo natančno dorečeno terminologijo. Hilux spada med poltovornjake srednjega razreda, ki so nekoliko manjši in cenejši od “tovornjakov polne velikosti”, kot bi jim lahko rekli. In na oni strani Atlantika ima v tej kategoriji Toyota tacumo, za ves ostali Svet pa so pred petdesetimi leti zgradili hiluxa.
Avto je delovni stroj. Ob rojstvu si niso predstavljali, da bi se z njim, razen voznika, vozila še druga živa bitja. Le mešalci za beton, izolacija, orodje, manjši stroji in podobno. Žal je treba ugotoviti, da so hiluxa kmalu našli tudi vse mogoče milice in borci za svobodo ter je strojnica na kesonu postala precej običajen kader osrednjih dnevnikov. Da je posebna oprema ob petdesetletnici hiluxa imenovana Invincible, kar stoji za “nepremagljiv”, tudi ne pomaga veliko k demilitarizaciji avtomobila.

Sicer pa je vozilo imenitno. Mogočno, z več kot petimi metri in kar nekoliko snobovsko z vsemi dobrotami, ki so jih privijačili v slavnostno serijo vozil. Samodejni menjalnik bi zahtevnejši voznik zlahka pogrešal, a štirikolesni pogon, zapora diferencialov, nadzorovan spust vozila in predvsem mogočne terenske pnevmatike pošiljajo hiluxa zunaj urejenih cestišč, ali še raje v gradbene jame. Nekaj pripomb je na agregat, ki vso to kovino poganja. 110 kilovatov se sliši dovolj, a v ne ravno harmoničnem odnosu z menjalnikom se dogajajo vozniku ne vedno všečne izbire prestavnih razmerij. Poleg tega je hilux kar žejna zverina. Tudi če boste v vožnjo prelili več nežnosti kot v poročno noč, boste nedrjem planeta vsakih sto kilometrov iztrgali vsaj deset litrov nafte. Hilux je v omejenem svetu poltovornjakov, kot ga poznamo v Sloveniji, pomemben igralec. Kljub minornosti pa se ponudba in krog prepričanih povečujeta iz leta v leto in ni hudič, da ne bo tudi slovenski delavec prepoznal praktične vrednosti teh vozil. Slovenska noblesa in slovensko gradbeništvo so jih že pred časom…

Audi je tudi v Slovenijo pripeljal model Q8. Čeprav je številka ob Q najvišja, pa avtomobil ni največji – je nekoliko krajši od modela Q7, a zato širši – gre pač za štirivratni kupe, ki ob športnosti ponuja tudi dovolj uporabnosti, elegance in seveda prestiža, ki so ga vanj prenesli predvsem iz najnovejšega modela A8. Tam smo našli tako rekoč vse, kar je do zdaj izumil Audijev tehnični oddelek in vse dobrote so zdaj lahko tudi v Q8. Čeprav je avto nekakšen kupejevski križanec, pa je treba poudariti dejstvo, da se da izjemno udobno sedeti tudi zadaj – ob tem, da je tudi prtljažnika za več kot 600 litrov. Za zdaj je pri nas na voljo Q8 s trilitrskim dizlom (z oznako 50), ki zmore 213 kilovatov. Z osemstopenjskim menjalnikom tiptronik in seveda pogonom quattro stane 83 tisočakov. Prihodnje leto pripeljejo še šibkejšega dizla in dva bencinska motorja.

Po Citroenu berlingo in Peugeotu rifter je zdaj pripeljal še tretji na enaki osnovi – Opel combo. Tudi combo life prodajajo v dveh dolžinah – 4,4 ali 4,75 metra, dokupiti se da šesti in sedmi sedež, sicer pa je na drugo sedežno klop možno pritrditi kar tri otroške sedeže. Praktična so tudi drsna vrata na obeh straneh, v prtljažniku je v osnovi skoraj za 600 litrov prostora, torej gre za prostornega in uporabnega enoprostorca, ki je nedvomno lahko prijazen družinski prevoznik. Combo life s pričakovano osnovno opremljenostjo (tudi množico varnostnih elementov), z 1,2-litrskim 81-kilovatnim bencinskim motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane 16 tisočakov. Na voljo so tudi trije dizli, pri najzmogljivejšem je menjalnik lahko tudi osemstopenjski samodejni.