Tokrat smo govorili o italijanski avtomobilski zgodovini in uveljavitvi novega svetovnega standarda pri merjenju škodljivih izpustov

Tokrat smo govorili o italijanski avtomobilski zgodovini in uveljavitvi novega svetovnega standarda pri merjenju škodljivih izpustov

Fiat 124 spider

Določenih stvari v avtomobilizmu ni mogoče razumeti s poznavanjem tehnologije, zato jih poskušamo razložiti z literarno zgodovino. Kdo ve, ali so inženirji pri Fiatu brali »Vaje v slogu« Raymonda Queneaua. Odgovorni za marketing pri Mazdi in Fiatu to mojstrovino zagotovo poznajo. Kako si sicer razložiti nenavadno idejo, da slavno mazdo mx-5 Japonci posodijo Italijanom z namenom, da jo ti spremenijo v fiat 124 spider.

Polno simbolike, polno avtomobilske zgodovine, polno čustev je v tem imenu, na koncu zgodbe pa en sam ubogi dvosed. Italijanski krojači so odložili francosko literaturo dvajsetega stoletja ter se lotili slogovnega oblikovanja mazde. Uspelo jim je v popolnosti … Kajti že japonski original je, kot smo poročali pred kratkim, lep in privlačen ter seveda rekordno prodajan dvosed, Fiat pa je šel še korak dlje.

Pri najzmogljivejši različici, ki jo izdelujejo pri Abarthu in s katero smo preživeli konec poletja, so naredili dlje kar dva koraka. Drobovje je ostalo Mazdino, pločevina pa je ukrojena povsem na novo. Pri Abarthu še agresivneje kot pri Fiatu. Od tod »vaje v slogu!«. Osnovna ideja nam je dala torej mazdo mx-5, fiata 124 spider in abartha 124 spider.
Fiatova nekoliko daljša linija karoserije koketira z legendarnim predhodnikom iz sedemdesetih ter nostalgično spominja na esprit sredozemske obale, ko je bila ta še varna pred turističnimi hordami. Abarth je v malčka prispeval 1,4-litrski 125-kilovatni prisilno polnjeni štirivaljnik, menjalnik je bil v našem primeru samodejni.
In naslednje čudo: ob vznemirljivi podobi prihaja iz štiricevnega izpuha zvok, vreden velikih, pomembnih in pregrešno dragih avtomobilov »GT«.
Moči je vedno veliko; da je varno, poskrbi delna mehanska zapora diferenciala. Podvozje se zdi uglašeno skoraj popolno, tako da je abarth 124 brez dvoma dobil laskavi, čeprav malo znani naslov »najbolj vznemirljivi avto poletja«, ki ga intimno in nikomur na očeh podeljuje redakcija APM.

Alfa Romeo 33 Stradale

Dodajmo novico o še eni italijanski legendi. 50 let praznuje Alfa Romeo 33 Stradale. Gre za avtomobil s popolno kombinacijo vrhunske tehnologije, dirkalnega motorja in čustvenega sloga. Predstavili so ga leta 1967 na dan dirke Formule 1 v Monzi kot vez med dirkalnim svetom in cestnimi avtomobili. 33 Stradale je tudi prejela značko quadrifoglio, znamenito štiriperesno deteljico, ki je bila sicer prvič uporabljena že leta 1923, še danes pa je uradni simbol za avtomobile Alfa z vrhunskimi športnimi zmogljivostmi. Nazadnje smo videli značko quadrifoglio na novi giuliji, ki jo poganja motor s 375 kilovati moči in nas je prevažala pred nekaj dnevi.

Novi svetovni standard za merjenje porabe

S septembrom je končno začel veljati novi svetovni standard za merjenje porabe in škodljivih emisij pri avtomobilih. Prinaša nekatere novosti, ki bodo zmanjšale možnost prikazovanja lažnivih rezultatov na testih. Najprej nas bo zdajle Andrej Brglez spomnil, kako je to potekalo do sedaj…

Korak naprej je torej narejen na tem področju, čakamo pa na naslednjega, ki naj bi res realno prikazal porabo in škodljive izpuste pri avtomobilih.

Janez Martinčič