Osebni stik in tradicija sta dobro popotnica za uspešno prodajo. Toda ta recept se je letos izkazal za nezadostnega. Predstavnika dveh uspešnih družinskih podjetij bosta razkrila, kako so se prilagodili na novo situacijo s ponudbo na spletu in kako zdaj nagovarjajo kupce. Ter kako pomagata tradicija in trdoživost.

Kako so se na nove razmere s ponudbo na spletu prilagodili na kmetiji Pustotnik in v podjetju Perger 1757 ter kako zdaj nagovarjajo kupce? 

Osebni stik in tradicija sta dobra popotnica za uspešno prodajo. Toda ta recept se je letos, ko so osebni stiki zaradi epidemičnih razmer zelo omejeni, izkazal za nezadostnega.

Sir je ključna beseda pri družini Brence na kmetiji Pustotnik. Ne le takrat, ko se družina fotografira. Njihovi mlečni izdelki so inovativni in kakovostni, prodajajo jih na tržnicah in dobavljajo v vrhunske restavracije. A marca letos so se znašli pred vprašanjem, kako naprej. Rešitev se je pokazala v spletni trgovini, ki so jo vzpostavili v rekordnem času, v samo treh dneh.

"Organizacija je lahko bila pri nas malo hitrejša kot pri drugih v naši branži, ker smo se na to pripravljali že nekaj let. Ampak kupci niso imeli navade naročati hrane po spletu, potem se je pa v marcu zgodila prva karantena in ljudje so bili prisiljeni tudi hrano naročati po spletu. Ob pomoči Mihe Lavtarja in cele ekipe Optiweb, ki nas je spodbujala, smo v treh dneh vzpostavili spletno trgovino. Zaradi svežih mlečnih izdelkov moramo imeti hlajeno verigo dostave, ki je v Sloveniji še ni. Največji problem je bila dostava z našimi kombiji, ampak je bilo takrat dovolj povpraševanja, da smo lahko začeli s tem." – Elizabeta Brence, kmetija Pustotnik

Lucian Perger je predstavnik devete generacije zanimive družine medičarjev, lectarjev in svečarjev. Gre za tradicionalno slovensko obrt z dolgo tradicijo, ki pa so ji Pergerji dodali inovativnost in zato tudi v teh časih dobro krmarijo. Njihova trgovina v Slovenj Gradcu je zaprta, muzej tudi. Lucian Perger poudarja, da se v podjetništvu ves čas srečuje z izzvi, in dodaja, da je bilo ključno, da so že pred leti poslovni model začeli spreminjati iz tradicionalnega v modernega:

"Sledimo naši tradicionalni osnovi, ki nas veže. Naša tradicija, na katero smo ponosni in je osnova za vse, kar razvijamo. Ampak nismo pozabili na moderen svet. Ne mislim tu nujno na turbokapitalizem, ampak mislim predvsem na prilagajanje kupcu. Spletno trgovino imamo že več kot osem let. V zadnjih letih smo jo malce posodobili, svoje kanale prilagodili in to se nam zdaj kaže kot prava odločitev. Splet je v tem hipu naš glavni kanal, saj prek spleta dosežemo stranke po vsem svetu."

Anja Hlača Ferjančič