Da avto vozi sam – to pravzaprav že dolgo zna, a šele zadnje čase se bolj resno razmišlja in dogovarja o avtonomni vožnji. Zadnjič ste lahko slišali, da so določili pet stopenj avtonomne vožnje, prva in druga sta tu, tudi tretja se pojavlja, četrta in posebno peta, ko bomo potovali res brezbrižno in bo vozilo vse opravilo samo, pa še ni tako zelo blizu, a se zavarovalnice, proizvajalci in vladne institucije nanjo pospešeno pripravljajo.

Avto se že dolgo lahko vozi sam. Zdaj pa ga dohiteva še zakonodaja

Mazda 3

Vprašanje je, če se pri Mazdi ravno na glas smejijo, zagotovo pa se zadovoljno hahljajo. Njihovi zaveza, da se ne bodo šli zmanjševanja prostornin in turbo akrobacij, temveč bodo klasične tehnologije nadgrajevali in do konca vnovčili, je še dobila veter v jadra s pogromom nad dizli. In poglejte: Mazda 3 je priljubljena kombi limuzina, ki je na začetku letošnjega leta doživela že svojo drugo manjšo prenovo. Nekaj elementov na karoseriji je drugačnih, spremembe na volanskem obroču, dodelave na pomožnih sistemih in spremembe pri zabavni elektroniki. A najbolj zanimiv sklop se skriva pod motornim pokrovom.
Pri Mazdi so obdržali velik 2.0 litrski bencinski agregat v povsem normalnem, družinskem avtomobilu. In ko bi voznik pričakoval, da so iz njega iztisnili vse, kar je mogoče, so pustili, da povsem normalno diha in se vrti, kar pomeni da zmore 88 kilovatov. Če vemo, da takšna moč za litrske prisilno polnjene trivaljnike ni noben tabu, se šele vzpostavi pravi pogled na Mazdino politiko. Klasično razumevanje avtomobilske tehnologije, nagrajeno z vsemi sodobnimi spoznanji in z velikim posluhom za trende, trg in zakonske omejitve. Motor se odlično zlije z avtomobilom. Trojka je ta ko postala sodobna, razumno varčna, ekološko ustrezna kombilimuzina in kot tako jo prepoznava tudi vedno več kupcev.

Mazda CX3

Še so nas vozile Mazde. 88 kilovatni 2.0 litrski agregat se je lepo razporedil po celotni modelski paleti, kar kaže, da gre za hrbtenico Mazdinega motoroznanstva. Med drugim so ga vgradili tudi v najbolj prodajano Mazdo pri nas – Mazdo CX3. Nekaj grenkega priokusa sicer ostaja; s tem agregatom v tem mini križancu ni mogoče dobiti štiri kolesnega pogona, a verjetno obnašanje kupcev in ekonomika proizvodnje snovalcem takšno potezo narekujejo kot nujno. Ima pa CX3, kot vse Mazde in tudi vedno več drugih avtomobilov, že integriran sistem DAB. Kot veste je na digitalnih radijskih valovih že nekaj časa prisoten tudi Val 202 in avtomobilska znamka, ki to novo tehnologijo brez velikega cirkusa kot standard vključuje v svoje avtomobile, nam je še posebej ljuba.
Drugače pa CX3, tudi pri ponovnem preverjanju, ne odstopa od svoje pred dvema letoma predstavljene zasnove. Izjemno atraktivno oblikovano vozilo, ki v mnogih podrobnostih suvereno sega v premijski razred, a kljub temu ne more, oziroma noče skriti konstrukcijske navezanost na Mazdo2. Precej utesnjen avto je to; na sprednjih sedežih, ki so, resnici na ljubo tudi najbolj zasedeni v slovenskih avtomobilskih navadah, je prostora sicer dovolj, na zadnji klopi, tudi v prtljažniku vlada racionalnost. Ker vam v kratkem poročamo tudi o življenju v klasični Mazdi 2, bo slika sodobnega trenutka tega japonskega proizvajalca na naših cestah tudi popolnejša.

Avtonomna vožnja

Da avto vozi sam – to pravzaprav že dolgo zna, a šele zadnje čase se bolj resno razmišlja in dogovarja o avtonomni vožnji. Zadnjič ste lahko slišali, da so določili pet stopenj avtonomne vožnje, prva in druga sta tu, tudi tretja se pojavlja, četrta in posebno peta, ko bomo potovali res brezbrižno in bo vozilo vse opravilo samo, pa še ni tako zelo blizu, a se zavarovalnice, proizvajalci in vladne institucije nanjo pospešeno pripravljajo. Tokrat Andrej Brglez o tem, zakaj je trajalo tako dolgo in kako naj bi zdaj vse skupaj potekalo…

Janez Martinčič