Evropa, osebno! je danes bolj kot osebna korporativna. Spoznavamo namreč Jennifer Lyn Morone, delničarko svojega lastnega telesa. Pred tremi leti je odšla v davčno oazo Delaware in tam na svoje ime registrirala istoimensko korporacijo, svoje ime zaščitila kot blagovno znamko, zdaj pa se poskuša tržiti. Konceptualna umetnica do srede junija razstavlja v Aksiomi v Ljubljani, trdi pa, da so podatki o nas danes že primerljivi z vrednostjo nafte.

Konceptualna umetnica se ukvarja s kritiko ekstremnega kapitalizma in izkoriščanja osebnih podatkov

Naša gostja tokrat prvič v več kot desetletni zgodovini oddaje ni oseba, ampak korporacija. Pred tremi leti se je namreč Jennyfer odločila, da se ne gre več tega, da sodobni kapitalizem brezplačno zlorablja njene osebne podatke, zato je v Delawarju registrirala korporacijo Jennifer Lyn Morone™ Inc, ki v njenem imenu trži vse, kar je mogoče vedeti o njej, po potrebi pa proda tudi kak telesni produkt korporacije, denimo krvno plazmo ali kostni mozeg.

“S svojim projektom hočem pokazati, kakšna bo prihodnost delavcev, sploh po avtomatizaciji in robotizaciji delovnih procesov. Ljudje bodo izgubili službe, v družbi, ki temelji na potrošnji, pa je to tako rekoč obsodba na smrt.”

Kot konceptualna umetnica se seveda ukvarja s kritiko sveta in družbe, v kateri živimo. Oziroma predvsem ekstremnega kapitalizma, kot mu pravi. Odločila se je, da bo sebe (kot osebo) in sebe (kot umetnico) registrirala kot korporacijo. S tem naj bi določila vrednost človeka v današnji, od podatkov odvisni družbi. Korporacija torej, ki je hkrati pravni in umetniški projekt.

“Korporacije bi morali omejiti, rast ni edini pokazatelj uspeha. Ključno vprašanje je, ali korporacija dejansko ustvarja dodano vrednost in jo potem tudi vrača družbi.”

Umetnica je zadnje desetletje in pol živela v Evropi, ker je s te strani Atlantika svet bolj normalen, potem pa se je po naključju v ZDA vrnila le nekaj dni po prisegi novega predsednika.

“Mislim, da je v ZDA premalo kritike in dvoma. No, morda se je z novo administracijo pojavila neke vrste streznitev.”

Tadej Košmrlj