V prvi februarski oddaji Na piedestal je hrupni hrastniški elektroeksperimentator in glasbenik Lifecutter predstavil dva nova avtorska izdelka: Safe Place, ki je izšel 21. decembra lani, in premierno Death (c)rave, ki bo izšel februarja in ga je že predstavil na festivalu MENT Ljubljana.
Lifecutter je projekt Domna Učakarja, sicer polovice zasavskega zvočno-raziskovalnega dua Ontervjabbit in izkušenega glasbenika, katerega glasbeni projekti so bili med drugim tudi Request Denied, Icarus Down in Neon Spectra. Poleg domačih odrov je obiskal tudi mednarodne: Reka, Dunaj in Pohoda na Slovaškem,…
Lifecutter ustvarja glasbo z različnimi kitarskimi efekti in sintetizatorji zvoka. Naslanja se na ozadje noisa in zajema iz različnih odvodov elektronske glasbe. Giblje se med analogno in digitalno mejo ter ustvarja temačnejše vzdušje z različnimi industrijskimi vložki.
Po samoobjavljenem EP-ju Aux Eardrum (2014), prvencu ”Siclar” (2015, Kamizdat) nadaljuje in poglablja svoje zvočno raziskovanje z novima avtorskima projektoma Safe Place in Death (c)rave.
Glasba za Safe Place je bila napisana v podporo istoimenskemu video projektu Iztoka Klančarja. Razvila se je s sodelovanjem in izmenjavo idej, pogledov in video materiala.
Album Death(c)rave pa se v primerjavi s prvim Lifecutterjevim albumom Siclar še globlje potaplja v raziskovanje temačnega ritmičnega hrupa. Skozi repetitivne distorzirane ritmične fraze dekonstruira tehno-elektroniko na podlagi Freudovega koncepta gona smrti. Rezultat je brutalen napad hrupa, ki postane metafora za vse tiste stvari, ki nas rinejo v samouničenje, a jih hkrati še vedno želimo.

Lifecutter na festivalu MENT Ljubljana 2017 - Foto: Kaja Brezočnik

V prvi februarski oddaji Na piedestal je hrupni hrastniški elektroeksperimentator in glasbenik Lifecutter predstavil dva nova avtorska izdelka: Safe Place, ki je izšel 21. decembra lani, in premierno Death (c)rave, ki bo izšel februarja in ga je že predstavil na festivalu MENT Ljubljana.
Lifecutter je projekt Domna Učakarja, sicer polovice zasavskega zvočno-raziskovalnega dua Ontervjabbit in izkušenega glasbenika, katerega glasbeni projekti so bili med drugim tudi Request Denied, Icarus Down in Neon Spectra. Poleg domačih odrov je obiskal tudi mednarodne: Reka, Dunaj in Pohoda na Slovaškem,…
Lifecutter ustvarja glasbo z različnimi kitarskimi efekti in sintetizatorji zvoka. Naslanja se na ozadje noisa in zajema iz različnih odvodov elektronske glasbe. Giblje se med analogno in digitalno mejo ter ustvarja temačnejše vzdušje z različnimi industrijskimi vložki.
Po samoobjavljenem EP-ju Aux Eardrum (2014), prvencu ”Siclar” (2015, Kamizdat) nadaljuje in poglablja svoje zvočno raziskovanje z novima avtorskima projektoma Safe Place in Death (c)rave.
Glasba za Safe Place je bila napisana v podporo istoimenskemu video projektu Iztoka Klančarja. Razvila se je s sodelovanjem in izmenjavo idej, pogledov in video materiala. Z glasbo je Lifecutter (Domen Učakar) posnemal skrite in temačne občutke, ki jih oba z Iztokom zaznavata v različnih odnosih. Glasba poslušalca vodi v temačne, včasih umu skrite občutke, ki nas anksiozno nerazložljivo vodijo in okrepi Iztokove podobe. Te so čiste in realistične, vendar nam dajo nek drugačen pogled na konflikte v nas samih in na naravo. Ta se zdi, kot da je zrežirana, ali da je slikarju uspelo imaginarno pokrajino na sliki pripraviti do gibanja.
Nov glasbeni video za Lifecutterjevo skladbo Asphyxia, ki je nastal v sodelovanju z vizualno ustvarjalko 5237, je 23. januarja letos napovedal izid drugega Lifecutterjevega albuma z naslovom Death (c)rave. Album, ki vsebuje 8 skladb, bo februarja pri založbi Kamizdat izšel kot prosta izdaja na spletu in v fizični obliki kot kaseta v knjižici. Ima omejeno naklado 30 izvodov.  2. februarja ga je Lifecutter predstavil na mednarodnem festivalu MENT – na ”Kamizdat večeru” v kavarni Pritličje.
Album Death(c)rave se v primerjavi s prvim Lifecutterjevim albumom Siclar še globlje potaplja v raziskovanje temačnega ritmičnega hrupa. Skozi repetitivne distorzirane ritmične fraze dekonstruira tehno-elektroniko na podlagi Freudovega koncepta gona smrti. Rezultat je brutalen napad hrupa, ki postane metafora za vse tiste stvari, ki nas rinejo v samouničenje, a jih hkrati še vedno želimo.
Lifecutter je svoja nova albuma Safe Place in Death (c)rave predstavil v oddaji Na piedestal.


Jolanda Fele