Pozabite na vijuganje po mestnih ulicah in šviganje med nagnetenimi avtomobili

Pred leti je ni bilo večje groze, kot če je motorist motoristični pozdrav namenil skuterju. Male beštije so postale tako prepričljive, da s sprednje strani in ob primerni hitrosti težko ločiš motorno kolo od skuterja. No, z leti sta se nestrpnost in elitizem umirila in skuteristi kot tudi motoristi, zadnja leta skupaj uživajo pod svobodnim soncem.

Sploh s prihodom Maxi skuterjev, ki so skuterji na steroidih, so si tudi vozniki slednjih pridobili pravico sedenja ob tabornem ognju, saj so njihove avanture v daljnih deželah prav tako vznemirljive kot motoristične. Kajti danes se je mogoče s skuterjem odpeljati tudi dlje kot do sosednje trgovine in to daje vsej zadevi dodatno draž.

Pa pojdimo po vrsti. Za manekena smo vzeli BMW-jev maxi skuter, ki sliši na ime C 650 GT. Razlika med motornim kolesom in skuterjem je jasna. Motorno kolo zajahaš, na skuter sedeš. Skuterji praviloma tudi nimajo klasičnega menjalnika, navor se na cesto prenaša preko variomata.

Pri BMW C 650 se prvi skuterski postulat že nekoliko zamegli. Greben, ki teče izpod sedišča do sprednjega dela je namreč tako visok, da je potrebno nogo dvigniti. Ne sicer tako visoko kot na motornem kolesu, a boleč, ali bog ne daj operiran kolk, zna povzročiti težave. Ob tem pa je BMW C 650 GT ogromen. Sicer z nizkim težiščem, a le to dejstva, da gre z 260 kilogrami za zajetno enosledno vozilo, ne spremeni.

BMW ima s skuterji veliko veselja!

Spominjamo se avantgardnega C1, ki je s svojo streho sprožal tako radovednost, kot tudi nekaj komičnih zapletov. A če je bil C1 ptič, ki je prezgodaj zapel, je C 650 domišljen in polno komercializiran izdelek.

Kot vneti motoristi sicer s svetom maxi skuterjev nimamo ogromno izkušenj, a nekaj drži; oprema na BMW-jevem skuterju je popolna. Ne le gretje ročic in sedežev, tudi električno dvigovanje vetrobrana ter obvezni ABS in malo manj običajni, a ob manjšem premeru koles še kako hvale vreden, sistem proti zdrsu zadnjega kolesa.

Ob tem pa so revolucionarno na vozilo namestili še “Side Wiew Assist”, sistem, ki pomaga vozniku zmanjševati nevarnosti mrtvega kota. Ta je med vožnjo z motornim kolesom še bolj nevaren kot je med vožnjo z avtomobilom. Sistem je sicer imenitno zamišljen, a še ne deluje suvereno do te mere, da bi voznik kar opustil običajno uporabo stranskih ogledal in priporočljivo oziranje preko ramena.

Vožnja z maxi skuterjem je posebna. Najprej pozabite na vijuganje po mestnih ulicah in šviganje med nagnetenimi avtomobili. Za kaj takega je GT enostavno prevelik in pri BMW-ju za te vragolije predlagajo izvedenko “Sport” – mnogo bolj vitko ptico iz istega gnezda.

Prostor pod sedežem je ogromen in medtem ko se motoristi ubadamo s kovčki, skuteristi enostavno dvignejo sedež in vanj spravijo vse kar potrebujejo, tudi za daljša potovanja.

Za pogon skrbi poseben dvovaljnik. Poseben, ker ima kar dvoje delavnih mest znotraj koncerna. Ali poganja skutersko falango, ali pa v nekaterih izpeljankah električnega avtomobila i3 služi kot podaljševalec dosega. V bistvu je v avtomobilu kot elektrarna,  na skuterju pa več kot potenten stroj, ki s 44 kilovati omogoča udobno avtocestno križarjenje za voznika in potnika z vso opremo.

BMW-jevi motocikli postavljajo v svetu enoslednih vozil nove in le njim lastne standarde. Tako tudi med skuterji vozila iz razreda C pomenijo visoko kvaliteto in pridih prestiža. Z obojim pa, vsaj kar se denarnice tiče, BMW C 650 GT sili globoko v cesarstvo motociklov.

Janez Martinčič, Marko Radmilovič