Družabno omrežje Twitter ima težave tako s seboj kot s svojimi uporabniki. Potem ko so začeli posegati v svojo časovnico, so se uporabniki burno odzvali in mu množično napovedali propad. Ta pa mu grozi tudi na borzah, saj njegove delnice strmo upadajo. Pomagal pa verjetno ne bo niti odhod štirih pomembnih sodelavcev iz uprave.

Novost, ki je do zdaj sprožila največ prahu na družabnem omrežju Twitter, je sprememba prikazovanja tvitov na uporabnikovi časovnici. Podjetje namreč namerava spremeniti vrstni red objav. Prvotno je bil Twitter predstavljen kot družabno omrežje realnosti in tviti so se vedno objavljali kronološko. Sedaj pa se časovnica počasi spreminja v prikazovanje po relevantnosti, podobno kot pri družabnem omrežju Facebook.

Relevantno časovnico si lahko sami vključite v nastavitvah, kjer v rubriki “Timeline” obkljukate “Show me the best Tweets first“.

Vprašanje časa pa ostaja, kdaj vam bo Twitter, kljub obljubi, da se to ne bo zgodilo, sam zamenjal časovnico z algoritemsko.

Značilnost Twitterja je tudi omejenost sporočila na 140 znakov. Bojazni, da bi tako globoko posegli v mehanizem omrežja in spremenili število znakov, naj ne bi bilo. Pripravljajo pa novo orodje, s katerim bodo lahko uporabniki pripeli posebno priponko z daljšim besedilom, ki jo bo zaznal tudi Twitterjev iskalnik. Mnogi so zdaj k tvitom pripenjali fotografije z besedilom, ki jih iskalnik ni zaznal, ali pa uporabljali orodja, kot so tweetlonger in podobni.

“Svet za zaupanje in varnost”

Twitter so že večkrat kritizirali, ker ni primerno zavaroval svojih uporabnikov, ki so bili deležni žalitev in ustrahovanj. Zdaj obljubljajo, da so uporabniki varni. Predstavili so namreč projekt: “Svet za zaupanje in varnost” (Trust and Safety Council) za pomoč uporabnikom. Sporočili so tudi seznam ustanov, ki jim pomagajo pri prepoznavanju sovražnega govora in ukrepanju proti problematičnim uporabnikom.

O tem smo se pogovarjali tudi z nekdanjim urednikom tehnoloških novic pri Guardianu Charlesom Arthurjem:

“Svet za zaupanje in varnost je zelo zahteven projekt, s katerim želijo pustiti prijazen vtis pri novih in obstoječih uporabnikih. Ob tem pa morajo biti pozorni na vsak tvit. Nekateri so se besno odzvali, ko so ugotovili, da so jim zaprli račune. Vprašanje, ki se poraja, je, kaj ljudje prepoznavajo kot občutljivo in neprimerno. In kako potem pridobiti nove uporabnike, če jim daš že takoj vedeti, da ti lahko zaprejo račun.”

Gašper Andrinek