Proizvajalec izpušnih sistemov ostaja zasidran v svetu motorističnega in avtomobilističnega športa

Letošnji razplet svetovnega prvenstva v motociklizmu je zares ponudil nekaj pestrih tednov. Ne gre zgolj za zadnje dni po dogajanju v Maleziji, kjer je Valentino Rossi poskrbel za padec branilca naslova Marca Marqueza, ki je že dolgo vedel, da mu trojni zaporedni uspeh ne bo uspel.

Vsi pristaši magične številke 46 se bodo najbrž še dolgo spraševali, kateri trenutek v sezoni je bil odločilen, da po kar nekaj sezonah naslova ni znova odnesel kar sedemkratni prvak v tem razredu Valentino Rossi. Če gredo razmišljanja v smer, da se je to zgodilo šele na zadnji preizkušnji, je to zagotovo zgrešeno.

Prvenstvo nikakor ni le ena dirka, prvenstvo je vedno pravi maraton in prav vsaka malenkost lahko odloča o končnem vrstnem redu. Takole na hitro bi si upal reči, da so se prve težave za Rossija začele na domačem pragu, na dirkališču v Missanu. Če drugega ne, je takrat za svojo nepremišljeno potezo dobil prvo kazensko točko s strani vodstva dirke. Če je ne bi bilo, ga tudi tri dodatne v Maleziji ne bi pahnile na zadnje mesto ob včerajšnjem startu pred več kot 110.000 gledalci na dirkališču Ricardo Tormo pri Valenciji.

Koliko je pred prihodom v mesto nogometnih netopirjev Rossi razmišljal o tem, da je tam pustil tudi naslov pred devetimi leti, je težko reči. Boljši poznavalci dirkanja na dveh kolesih pa se še dobro spomnite dirke, na kateri je za zadnji ameriški naslov v elitnem razredu poskrbel Nicky Hayden, ki je prav včeraj odpeljal svojo zadnjo dirko na najvišji ravni.

Najbrž je na mestu vprašanje, kako je lahko prav Rossi dvakrat zapravil to vodstvo ob koncu. Sploh pa, kako je lahko podlegel španski zaroti, o kateri je govoril tudi po včerajšnji dirki. Brez težav mu lahko pritrdimo, da je bil španski šov včeraj zares šov in da bi Lorenzo dirko dobil na vsak način.

Španski trio je brez dvoma izjemno usposobljen za dirkanje na najvišji ravni, kar jim je seveda dala španska šola, ki je najboljša v nekaj zadnjih letih. Na igralski šoli pa bi najbrž pogrnili. Pravo klofuto obema svojima dirkačema je pripravila tudi Yamaha, ki ni pripravila običajnega sprejema ob koncu sezone.

Japoncem so podobne miškulance, kot so se dogajale v zaključku te sezone, enostavno španska vas. Kakšne bodo naslednje poteze v japonski garaži, pa bomo seveda šele videli. Konec koncev se že v tem tednu nadaljujejo testiranja za naslednje leto.

Sicer pa smo ob vsem tem kar nekoliko prezrli tudi izjemen slovenski uspeh, saj smo včeraj spremljali pravi jubilej za našega proizvajalca izpušnih sistemov Akrapovič. Lorenzo je poskrbel za 100. zmago na dirkah za velike nagrade. In, kako slovensko, vse te dni nam je bilo mnogo bolj zanimivo vse rumenilo okrog dirkaških garaž najboljše trojice v sezoni, kot pa da bi pred dirko kje zasledili, za kakšen podvig je poskrbel Igor Akrapovič.

Sicer pa, na srečo se bo vse skupaj najbrž hitro pozabilo, naš Akrapovič pa bo ostal zasidran v svetu motorističnega in tudi avtomobilističnega športa.

Dare Rupar