Potem ko se je majhna ekipa znanstvenikov z univerze Zahodna Virginija lotila preverjanja, kako neki Volkswagnu uspe izdelati tako dobre motorje, je tega avtomobilskega velikana nepričakovano ujela tudi pri goljufanju in zavajanju glede izpustov iz svojih dizelskih vozil. To pot na tnalu ni bil zloglasni ogljikov dioksid, temveč dušikovi oksidi.

Kako točno je Volkswagen goljufal in kako so ga ujeli, s čim vse naši avtomobili onesnažujejo ozračje in ali so bencinski motorji čistejši od dizelski, raziskujemo v tokratni Frekvenci X.

Lažniva vozila in dušikovi oksidi

Potem ko se je majhna ekipa znanstvenikov z univerze Zahodna Virginija lotila preverjanja, kako neki Volkswagnu uspe izdelati tako dobre motorje, je tega avtomobilskega velikana nepričakovano ujela tudi pri goljufanju in zavajanju glede izpustov iz svojih dizelskih vozil. To pot na tnalu ni bil zloglasni ogljikov dioksid, temveč dušikovi oksidi.

Kako točno je Volkswagen goljufal in kako so ga ujeli, s čim vse naši avtomobili onesnažujejo ozračje in ali so bencinski motorji čistejši od dizelskih?

Gostje podcasta:

Dr. Griša Močnik, fizik in direktor podjetja Aerosol

-Dr. Tomaž Katrašnik, vodja oddelka za motorje z notranjim zgorevanjem

-Dr. Samuel Rodman Oprešnik, Fakulteta za strojništvo v Ljubljani

-Matjaž Drašler,vodja tehničnih pregledov AMZS

-Blaž Poženel, avtomobilistični novinar

Kako izmeriti izpuste?

Bili smo na tehničnem pregledu in v laboratoriju Strojne fakultete v Ljubljani. Prisluhnite reportažama in poglobljenem pogovoru z vodjo laboratorija za motorje z notranjim zgorevanjem in elektromobilnost.

Luka Hvalc, Maja Ratej, Matej Huš, Mitja Peček