Uporaba vodika v vozilih prinaša pomembne prednosti pri varčevanju z energijo in pri vplivu na okolje. Raziskovalci Instituta Jožef Stefan so v sodelovanju s partnerji iz več evropskih držav uspešno zaključili projekt razvoja pomožnega agregata za tovornjake na gorivne celice. Uporaba tovrstnega agregata nadomešča potrebo po delovanju pogonskega motorja kamiona na parkirišču in odpravlja neželen hrup in škodljive izpuste.

Za inovativen pomožni agregat se zanimata angleški izdelovalec luksuznih plovil in slovenski proizvajalec avtodomov. Da bi agregat postal širše tržno zanimiv, bi moral stati manj kot 10 tisoč evrov.

Uporaba vodika v vozilih prinaša pomembne prednosti pri varčevanju z energijo in pri vplivu na okolje. Raziskovalci Inštituta Jožefa Stefana so v sodelovanju s partnerji iz več evropskih držav uspešno končali projekt razvoja pomožnega agregata za tovornjake na gorivne celice.

Uporaba tovrstnega agregata nadomešča potrebo po delovanju pogonskega motorja tovornjaka na parkirišču ter odpravlja neželen hrup in škodljive izpuste.

VIDEO: Dr. Janko Petrovčič predstavi delovanje agregata

Razvoj pomožnih agregatov je zelo pomemben, saj bo omogočal izvedbo novih rešitev napajanja ne samo za tovorna vozila, ampak tudi za rezervno napajanje komunikacijskih  sistemov (npr. bazne postaje mobilne telefonije) ter napajanje manjših porabnikov v času naravnih katastrof ali humanitarnih misij vojske in pripadnikov civilne zaščite.

Zaradi interesa proizvajalcev konzorcij raziskovalcev nadaljuje razvoj v smeri množične proizvodnje. Zanimanje za uporabo se kaže tako na plovilih, kot so jadrnice in manjše jahte, kot tudi v avtodomih in celo v gorskih kočah ter pomožnih napajalnih sistemih za telekomunikacijske postaje.

Luka Hvalc