Z Janezom Martinčičem se zapeljite v avtomobilsko prometne novosti.

Več kot leto so že med nami in počasi se bomo navadili na zapleteno in mestoma nerazumljivo poimenovanje nove generacije Fordovih gospodarskih vozil. Skratka: Transit za modele namenjene bolj tovoru in Tourneo za vozila, v katerih se dobro počutijo tudi ljudje. Vendar ima tudi to enostavno pravilo svoje izjeme. Danes se posvetimo največji.

Rešitev slovenskih težav z javnim prometom se je začela odvijati sama od sebe. Namreč; mnoga prevozniška podjetja, ki so, mimogrede, te dni prejela blagor davčnih olajšav, so na kratkih razdaljah in manj rentabilnih progah pričela uporabljati minibuse. Vozila, ki so jih najprej promovirali šolski prevozi, so tako prišla v uporabo tudi v običajnem komercialnem potniškem prometu in na cestah slovenskega podeželja je minibusov vsak dan več. Enkratno rešitev, ki smo jo za vas tudi preizkusili, ponuja tudi Ford s svojim “Transitom-minibusom!”

Zgrajen na furgonovi platformi, se minibus loči od ostalih kombiniranih vozil za prevoz potnikov predvsem po enkratni razporeditvi sedežev in urejenosti potniškega prostora. Ob sedežu za voznika in sovoznika premore vozilo še tri vrste sedežev. In sicer je v zadnji vrsti nameščena trojica sedežev, nato pa proti nosu vozila še po dve vrsti z dvema sedežema. Tako se lahko v vozilu prevaža ob vozniku še osem oseb, posebnost pa je predvsem v tem, da sta prva in druga potniška vrsta pritisnjeni skrajno ob levo stranico vozila, tako da sta vstop in gibanje po vozilu izjemno olajšana.

Janez Martinčič