“Kaj pa, če bi kolesarje prostovoljce opremili s senzorji? Tako bi ugotovili, kdaj in kje je zrak onesnažen in koliko hrupa je v okolici.” Nekako takšna je bila ideja raziskovalcev na Urbanem kolesarskem laboratoriju, ki deluje na Inštitutu Jožef Stefan. Z majhnimi napravami opremljeni kolesarji zdaj zbirajo te podatke na svojih vsakdanjih poteh s kolesom, v ozadju pa nastaja velika podatkovna baza, ki bo v prihodnje lahko pomagala mnogim: kolesarjem, ki se bodo na podlagi teh podatkov lahko odločali za najbolj primerno pot, in institucijam, ki načrtujejo mestno kolesarsko infrastrukturo.
V Zeleni luči dodamo še nekaj priporočil, ovržemo mit o propadanju mesta zaradi zapiranja cest in prisluhnemo kratki zgodbi z javnega prometa.
Sogovorniki:
- dr. David Kocman, dr. Rok Novak in dr. Davor Kontić, Inštitut Jožef Stefan
- dr. Aidan Cerar, Inštitut za politike prostora IPoP
Zapiski:
- Urbani kolesarski laboratorij
- CityBeautiful
- Vroči mikrofon - tudi o stanju evropske avtomobilske industrije
- Avtobusi LPP vozijo do Domžal
Za zgodbe in predloge: jan.grilc@rtvslo.si