Nekateri devetošolci so svoje prijave na srednješolske programe že prenesli, druge to morda še čaka. Na programih z omejitvijo vpisa namreč sodelujejo v izbirnem postopku, in kot kaže, bo takih programov letos precej. Kje so razlogi, kakšne novosti prinaša letošnje leto in katerih datumov ne gre spregledati? Vse o vpisu na srednje šole pojasni Mateja Gornik Mrvar z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.

O izzivih in posebnostih letošnjega vpisa v srednješolske programe z Matejo Gornik Mrvar z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Nekateri devetošolci so svoje prijave na srednješolske programe že prenesli, druge to morda še čaka. Na programih z omejitvijo vpisa namreč sodelujejo v izbirnem postopku, kot kaže, pa bo takih programov letos precej. Kje so razlogi, kakšne novosti prinaša letošnje leto in katerih datumov ne gre spregledati?

Če pogledamo število prijav na srednješolske programe, lahko kar hitro ugotovimo, da je slika drugačna kot prejšnje leto. Letos namreč končuje osnovno šolo dobrih 19.000 devetošolcev, kar je dobrih tisoč devetošolcev več kot leto prej. Za to generacijo so na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport razpisali dobrih 24.000 prostih mest, ta hip pa je na ta razpisna mesta prijavljenih približno 20.000 kandidatov.

"Za letošnjo generacijo je analiza prijav pokazala, da je izrazito povečan interes za vpis v programe računalnikar in tehnik računalništva. To je verjetno posledica tudi šole na daljavo, otroci so namreč ugotovili, da je ta poklic zelo iskan in zanimiv. Verjetno se tudi zavedajo pomembnosti digitalne pismenosti. Iz neznanih razlogov pa se je zmanjšal interes za vpis v program oblikovalec kovin orodjar. Ta program je do lanskega leta veljal za enega najpopularnejših poklicev za mlade. Zmanjšal pa se je tudi interes za vpis v programe s področja gastronomije in turizma. To pa je najverjetneje posledica epidemičnega stanja v državi. Otroci so ugotovili, da so lahko ti poklici precej rizični." – Matejo Gornik Mrvar

Letošnje stanje prijavljenih pa kaže tudi na nekoliko povečan interes za vpis v gimnazijske programe, vendar to velja le za osrednjeslovensko regijo. Kje so razlogi?

"Otroci so ugotovili, da je šolanje na daljavo tam nekoliko lažje izvedljivo kot šolanje v strokovnem, poklicnem programu, kjer je pri strokovnih predmetih treba opravljati praktično usposabljanje z delodajalci."

Boris Žgajnar