Urejeni odnosi med sodelavci bistveno pripomorejo k uspešnosti organizacije. Toda v zadnjem času pogosto ugotavljamo, da so odnosi v kolektivih porazni. Slabi odnosi lahko privedejo do odpovedi koncerta ali pa do smrti pacienta. Kdo je odgovoren za primerno komuniciranje in urejanje razmer v kolektivu? Kako naj bi reševali konflikte na delovnem mestu? Anja Hlača Ferjančič se je o tem pogovarjala s psihologom, imago terapevtom in mediatorjem Rudijem Tavčarjem.

Urejeni odnosi med sodelavci bistveno pripomorejo k uspešnosti organizacije. Toda v zadnjem času pogosto ugotavljamo, da so odnosi v kolektivih porazni. Slabi odnosi lahko privedejo do odpovedi koncerta ali pa do smrti pacienta. Kdo je odgovoren za primerno komuniciranje in urejanje razmer v kolektivu? Kako naj bi reševali konflikte na delovnem mestu? Gost: psiholog, imagoterapevt in mediator Rudi Tavčar.

“Ljudje smo celi. Če imaš doma skrbi, te prineseš v službo. In seveda obratno.” – psiholog Rudi Tavčar

V kolektivu je nemogoče umetno narediti tim. Tavčar pravi, da “se je treba zavedati, da različnost med člani tim bogati. Dostikrat iščemo grešnega kozla, in če bi se tega člana rešili, bi bile težave odpravljene, a to velikokrat ni tako.”

“Zaupanje je mogoče zgraditi. Tudi če je bilo porušeno. Mora pa zato obstajati volja.”

Vodja daje kolektivu ton, a so podrejeni prav tako odgovorni za graditev dobrih odnosov v kolektivu. Če vodja ustvarja okolje manipulacij, se podrejeni temu podredijo. Tavčar še dodaja, da “podrejeni kulturo v kolektivu gradijo tako, da dajejo ustrezne povratne informacije”.

 

Anja Hlača Ferjančič