Punk živi. Tako sta zatrdila Jeff Nelson, nekdanji član kultne zasedbe Minor Threat in soustanovitelj založbe Dischord Records ter režiser James June Schneider, ki sta prejšnji teden obiskala Kino Šiška v sklopu filmske turneje ob projekciji dokumentarnega filma Punk the Capital. V filmu so sodelujoči pod drobnogled vzeli eno najplodovitejših in najvplivnejših punk scen s sedežem v Washingtonu D.C.. Dokumentarec je izšel leta 2021, letos pa so ga ustvarjalci predstavili na več prizoriščih po Evropi.

Jeff Nelson, nekdanji član kultne zasedbe Minor Threat in soustanovitelj založbe Dischord Records ter režiser James June Schneider o dokumentarnem filmu Punk the Capital

Punk živi. Tako sta zatrdila Jeff Nelson, nekdanji član kultne zasedbe Minor Threat in soustanovitelj založbe Dischord Records ter režiser James June Schneider, ki sta prejšnji teden obiskala Kino Šiška v sklopu filmske turneje ob projekciji dokumentarnega filma Punk the Capital. V filmu so sodelujoči pod drobnogled vzeli eno najplodovitejših in najvplivnejših punk scen s sedežem v Washingtonu D.C.. Dokumentarec je izšel leta 2021, letos pa so ga ustvarjalci predstavili na več prizoriščih po Evropi.

Punk scena iz poznih 70-ih let je tako zaživela tudi na filmskih platnih. Tako kot glasba, ki jo predstavlja, pa je tudi film nastal po načelu DIY, »naredi sam«. Večplastna zgodba vključuje glasbenike in zasedbe, kot so Bad Brains, Henry Rollins in Ian Mackaye. Z različnimi glasbenimi gosti se poglobi v ideje in zvoke te transformativne glasbene scene, ki je močno vplivala na glasbeno, kulturno in politično krajino.

Mislim, da je bilo veliko bendov v različnih mestih iz različnih držav, ki so bili inteligentni, imeli pametna besedila ter željo po pozitivnih stvareh. Menim pa, da je imel Washington D.C. srečo, saj smo imeli veliko zasedb, ki so posredovale pozitivna, napredna sporočila. Ko smo postali starejši, smo se o politiki bolj izobrazili ter o njej bolj inteligentno razmišljali. Nismo se več le drli, lahko smo razložili, zakaj se nam zdijo nekatere politike slabe. Ena izmed najlepših stvari washingtonske punk scene sta bila vznemirjenje in ideja, da je mogoče kar koli. - Jeff Nelson

Jeff Nelson in James June Schneider sta poudarila, da je rezultat snovanja filma tudi obsežen arhiv v washingtonski Javni knjižnici. Tako je zaživel Washington D.C. punk arhiv, ki hrani tako ure intervjujev kot tudi mnoge umetniške izdelke, albume, letake in posterje. Punk tako obstaja in ostaja. V knjižnicah, na odrih in v filmih. Kakšen je bil in kako je zvenel v Washingtonu D.C. v poznih 70-ih letih, lahko preverite v dokumentarnem filmu Punk the Capital, ki je na ogled na voljo na spletu.

Klara Zupančič