Tudi na Norveškem število novih okužb s koronavirusom raste, a je še vedno nižje od števila odkritih okužb v Sloveniji, čeprav ima Norveška več kot 5 milijonov prebivalcev. A večina teh prebivalcev že nekaj mesecev sploh ni nosila maske. Jan Grilc je v Oslu preveril tudi, kakšni ukrepi proti širjenju koronavirusa veljajo in kakšno je vzdušje pred začetkom decembra ter seveda električnost prometa.

Jan Grilc je na Norveškem, kjer že nekaj mesecev nikjer ne nosijo mask, koronavirus pa sploh ni tema pogovorov. Ugotovil je tudi, da je v Oslu neverjetno tiho, saj je večina prevoznih sredstev električnih

Tudi na Norveškem število novih okužb s koronavirusom raste, a je še vedno nižje od števila odkritih okužb v Sloveniji, čeprav ima Norveška več kot 5 milijonov prebivalcev. A večina teh prebivalcev že nekaj mesecev sploh ni nosila maske. "Ko sem stopil na letališče, so bili ljudje brez mask. To je bil nenavaden občutek, mask pa nihče ne nosi niti na vlakih. Nikjer ni treba nositi mask, in to že nekaj mesecev. Epidemija na Norveškem sploh ni tema, v tem tednu mi nihče ni niti omenil korone."

Jan Grilc pravi, da je na Norveškem približno 90 odstotkov cepljenih. Ljudje že uživajo v predbožičnem času, vse je že okrašeno, tam so že začeli s predbožičnimi pojedinami. Na severu Evrope pa je preveril tudi, zakaj je Norveška tako uspešna pri prehodu na elektrificirana prevozna sredstva.

"Po norveških cestah se vozi pol milijona električnih avtomobilov. Gre za tridesetletno strategijo. Vozniki električnih vozil so oproščeni davka ob nakupu in DDV, ni jim treba plačevati dajatev za izpuste, cestnine so pol nižje. Kopica ugodnosti jih prepriča, da se odločijo za nakup električnega avtomobila."

 

Oddaja je bila pripravljena tudi s finančno podporo Evropske unije. Za vsebino je odgovorno uredništvo in ne odraža nujno stališč Evropske unije. 

Jan Grilc