V Indiji so že v začetku julija skupaj z 58 drugimi aplikacijami blokirali uporabo kitajske aplikacije TikTok, ki je namenjena ustvarjanju in deljenju videoposnetkov, popularna pa je predvsem med mlajšo populacijo. Aplikacija je tarča kritik, da jo kitajske oblasti uporabljajo za množično prisluškovanje, glede na ameriško-kitajske odnose pa ne preseneča niti dejanje ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki je 6. avgusta izdal odredbo, da morajo v 45 dneh prepovedati z uporabo aplikacij TikTok in WeChat na ameriškem tržišču, če ju kitajske matične družbe v tem času ne bodo prodale. Podjetje TikTok je že vložilo tožbo proti Trumpovi administraciji.
O kitajsko-ameriških odnosih na tehnološkem področju, nevarnostih aplikacije TikTok in tem, kaj se bo zgodilo, če bodo 15. septembra v ZDA res blokirali uporabo te viralne aplikacije se bomo pogovarjali z dr. Denisom Mancevičem, doktorjem družboslovnih in humanističnih znanosti ter direktorjem in partnerjem v podjetju Herman&Partnerji.
O kitajsko-ameriških odnosih na tehnološkem področju, nevarnostih aplikacije TikTok in tem, kaj se bo zgodilo, če ga bodo 15. septembra v ZDA res blokirali razmišlja dr. Denis Mancevič
O spornosti aplikacije TikTok poslušamo praktično že od njenega nastanka leta 2016. Večkrat so bili obtoženi kraje podatkov in sodelovanja s kitajskimi oblastmi, predvsem ameriški politiki pa so aplikacijo v lasti zagonskega podjetja ByteDance večkrat obtoževali ogrožanja nacionalne varnosti zaradi sodelovanja s Kitajsko. A tiskovni predstavniki TikToka se od podjetja ByteDance nekoliko oddaljujejo, saj naj bi bili njihovi podatkovni centri zunaj Kitajske, prav tako pa naj bi bilo njihovo poslovanje v celoti ločeno od matičnega podjetja.
"Na Kitajskem se na račun velikega domačega trga v zadnjih dveh desetletjih razvila kopica zasebnih podjetij, ki so v prvi vrsti izkoristila domači trg z vsem obsegom, s količino prebivalstva in količino podatkov, da so zrasla v pomembne mednarodne igralce. Ko enkrat zrasteš na Kitajskem, začneš prodirati tudi na druge globalne trge." - dr. Denis Mancevič, doktor družboslovnih in humanističnih znanosti, direktor in partner v podjetju Herman&Partnerji
Prepovedi uporabe aplikacij, ki jih razvijajo kitajska podjetja, se kar vrstijo. V Indiji so v začetku julija prepovedali uporabo 59 različnih aplikacij, povod pa je bila zaskrbljenost indijskih oblasti, da aplikacije opravljajo dejavnosti, ki ogrožajo nacionalno varnost države. Glede na ameriško-kitajske odnose ne preseneča dejanje ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki je 6. avgusta izdal odredbo, da morajo v 45 dneh blokirati uporabo aplikacij TikTok in WeChat, če ju kitajske matične družbe v tem času ne bodo prodale.
"Mislim, da se potrošniki premalo zavedamo, da če nam je neka storitev v digitalnem svetu ponujena brezplačno, smo mi sami produkt. Naši podatki so produkt. V zadnjih desetih, petnajstih letih smo priča izjemno hitremu trendu, ko smo se posamezniki pripravljeni odreči veliki količini zasebnosti v zameno za neke priročne stvari, ki nam jih ponudnik ponuja - bodisi je to hitrejša ali boljša uporabniška izkušnja bodisi so to že minimalni popusti. Večina izmed nas deluje na tak način podzavestno."