Z razvojem tehnologij v avtomobilski industriji se večajo tudi možnosti invalidov, da postanejo samostojni vozniki. Mobilnost seveda krepko pripomore tudi k večji vključenosti v družbo. A težava je, da je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila. V društvu za mobilnost invalidov Moja pot so tako na platformi YouTube objavili štiri spote, ki opozarjajo na omenjeno problematiko. No, nekateri še vedno parkirajo na mestih označenih za invalide, a Andrej Brglez opozarja, da ni težava samo v tem. Nekateri parkirajo tik ob rumeni črti ali celo s kolesi na njej in že s tem invalidom povzročajo težave. Mnogi premalokrat pomislimo na to.

Žal je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila.

Z razvojem tehnologij v avtomobilski industriji se večajo tudi možnosti invalidov, da postanejo samostojni vozniki. Mobilnost seveda krepko pripomore tudi k večji vključenosti v družbo. A težava je, da je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila. V društvu za mobilnost invalidov Moja pot so tako na platformi YouTube objavili štiri spote, ki opozarjajo na omenjeno problematiko. No, nekateri še vedno parkirajo na mestih označenih za invalide, a Andrej Brglez opozarja, da ni težava samo v tem. Nekateri parkirajo tik ob rumeni črti ali celo s kolesi na njej in že s tem invalidom povzročajo težave. Mnogi premalokrat pomislimo na to.

Čeprav so zadnje čase v modi avtomobili, v katerih se sedi nekoliko višje, se mi ne pritožujemo nad avtomobiloma, ki sta nas obiskala pred kratkim. Za prvega se že dolgo ve, da ima vse, kar imajo veliki, danes trdimo podobno tudi za drugega. Vozili smo renaulta clia in škodo fabio.                                                                          Clio z nacionalno oznako I Feel Slovenia ponuja nekaj dodatkov, ki so vozniku v veselje, recimo 360-stopinjski nadzor okolice, pa sistem za nastavitev voznih programov, LED žaromete s sistemom samodejnega preklopa med kratkim in dolgim svetlobnim snopom, vsebuje pa tudi dobro delujočo multimedijsko napravo. Samodejne klimatske naprave in kartice za prostoročno odklepanje ter še nekaj dodatkov, ki poskrbijo, da je tak clio tudi na pogled atraktivnejši, ne bomo posebej omenjali.                                                                                                                                                                                                                                                        Kar zadeva vozne lastnosti, ne bi smeli imeti pripomb. Avtomobil je dobro vodljiv in ubogljiv, res pa je, da od 67-kilovatnega litrskega trivaljnika ne smemo pričakovati preveč. Če smo v avtu sami, potem je živahen in poskočen, če ga napolnimo s potniki in prtljago, pa bi si včasih želeli malo več moči oziroma si moramo pomagati s pogostejšim prestavljanjem šeststopenjskega menjalnika – takrat tudi poraba preseže mejo šestih litrov.                                                                Clio I Feel Slovenia stane dobrih 16 tisočakov in v tej izvedbi zagotovo pomeni zelo solidno razmerje med ceno, opremo in kakovostjo. Ne dvomimo, da bo še naprej najbolje prodajan avtomobil v Sloveniji – s tem posebnim paketom se še bolj približuje slovenskemu kupcu.

Ena izmed resnih konkurentk Renaultevemu cliu je zagotovo škoda fabia. V zadnji generaciji prihaja kar občutno daljša (zdaj je s 411 cm tudi za 6 cm daljša od clia); ker je tudi za skoraj 5 cm širša, je njena podoba tudi dosti privlačnejša. Med tekmece prihaja brez sramu, saj je obdarjena z napredno tehnologijo iz koncerna, ob vsej moderni ponudbi pa imajo pri Škodi v rokavu še nekaj posebnosti. Ena teh je recimo dežnik v vratih, ki je bil pred leti najprej le v največjem superbu, značilnost pa je tudi kopica odlagalnih mest. Da je fabia avtomobil, ki bi bil rad še bolj družinski, dokazuje tudi možnost pritrditve otroškega sedeža na sovoznikov sedež – ta ima tudi poklopljiv naslon.                                                                                                                                                                                                          Ob tem, da je nova fabia večja in pametnejša, je treba poudariti tudi, da je notranjost že na pogled sodobnejša, opazni so dobri materiali in natančnejša izdelava.    Testno fabio je poganjal litrski 70-kilovatni bencinski trivaljnik, ki dobro sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ugotovili smo povprečno porabo blizu šest litrov. Dodajmo še to, da je fabia primerljiva s cliem, tudi kar zadeva ceno – s kar bogato opremo ambition pridemo na dobrih 16 tisočakov. Obiskala sta nas torej avtomobila iz manjšega razreda, v katerem pa mnogi že iščejo in tudi najdejo zelo solidne družinske prevoznike.

Zdaj pa naprej k tistim velikim, največjim. Pri Audiju so prenovili svojo 519 oziroma v podaljšani izvedbi 532 cm dolgo admiralsko ladjo z oznako A8. Omembe vredni so novi žarometi, ki poleg običajnih svetilnih diod in matričnega snopa vsebujejo kar 1,3 milijona zrcalc, ki delijo svetlobo na mikroskopsko majhne pike in izjemno natančno razporejajo svetlobni snop pred avtomobilom. Vozilo zdaj premore več kot 40 elektronskih sistemov, nekaj jih je v serijski opremi. V motorni ponudbi sta trilitrska šestvaljnika – še vedno turbodizelski z 210 kilovati in bencinski z 250-imi, ter v najbolj športnem modelu S8 štirilitrski bencinski osemvaljnik s 420 kilovati moči. Priključno hibridna kombinacija bencinskega in električnega motorja razvije 338 kilovatov. Najcenejši A8 stane malo pod sto tisočakov.

Še lexus danes omenimo. Pokazali so svoj novi model RZ. Gre za električnega križanca z dvema elektromotorjema – na sprednji osi 150, na zadnji pa 80 kilovatov, torej z 230 kilovati sistemske moči in dosegom čez 400 kilometrov. K nam se po napovedih pripelje v začetku prihodnjega leta.

 

Janez Martinčič