Rekordno nizko število zabeleženih samomorov v lanskem letu pri nas kaže, da je s premišljenimi ukrepi mogoče preprečiti tudi tako tragične odločitve. In da k temu lahko pripomore prav vsak. Glavni cilj letošnjega Svetovnega dneva preprečevanja samomora
je zato opozarjanje, da najhujše velikokrat lahko preprečijo že pogovor in iskreno zanimanje za težave sočloveka. Toda kako sploh pristopiti k ljudem s samomorilnimi mislimi in kako jim pomagati tudi pri iskanju strokovne pomoči, je pojasnila Mojca Vatovec, poslovna vodja Centra za psihološko svetovanje Posvet.

Stiske so iz leta v leto večje; vsak mesec po telefonu svetujejo več kot 2000 ljudem

Da, mogoče je, tudi s tako preprostim vprašanjem, kot je ‘skrbi me zate, ti lahko pomagam?’ lahko nekomu spremenimo življenje, mu damo vedeti, da nam je mar, da nas zanima njegova stiska in da smo mu voljni pomagati, da najde pot iz nje. In to je  dandanes, ob tako odtujenih odnosih, že veliko,” kažejo dolgoletne izkušnje svetovalke in poslovne vodje Centra za psihološko svetovanje Posvet Mojce Vatovec.

Rekordno nizko število vpisanih samomorov v lanskem letu pri nas kaže, da je s premišljenimi ukrepi mogoče preprečiti tudi tako tragične odločitve. Med pomembnimi ukrepi je tudi dostopnost  brezplačne in povsem anonimne prve psihološke pomoči v Centua za psihološko svetovanje Posvet.

V okviru centra že deluje 10 posvetovalnic, in sicer v Ljubljani, Kranju, Celju, Slovenj Gradcu, Sevnici, v Laškem, v Murski Soboti, Postojni, Novi Gorici in Kopru, v prihodnjih mesecih bodo odprli še svetovalnici v Mariboru in Idriji. Vse posvetovalnice ponujajo povsem brezplačno osebno svetovanje tako za ljudi v stiski kot za tiste, ki ne vedo, kako jim pomagati.

Za vključitev ni potrebna napotnica ali zdravstvena izkaznica, zagotovljena jim je popolna anonimnost, čakalne dobe so kratke, res nujne primere sprejmejo še isti dan, tudi nenujni primeri pa so na vrsti za osebno posvetovanje v manj kot treh tednih.

Stiske so iz leta v leto večje, kar kaže tudi graf povečevanja števila osebnih svetovanj:

Ob tem pa vsak mesec po telefonu svetujejo več kot 2000 ljudem v stiski.

Kako do pomoči Centra Posvet:

Sprejemna pisarna na Mestnem trgu 8 v Ljubljani je odprta vsak delovni dan med 8. in 20. uro. Naročiti se je mogoče po telefonu 031 704 707, osebno ali po e-pošti info@posvet.org (za svetovalnice Ljubljana, Kranj, Postojna, Slovenj Gradec, Sevnica, Nova Gorica, Koper in Murska Sobota). Za svetovalnici Celje in Laško pa se klienti lahko naročijo vsak delovni dan od 8. do 15. ure na telefonu 031 778 772 ali po e-pošti svetovalnica@nijz.si. Svetovanje traja od 45 do 60 min, za vključitev ne potrebujete napotnice ali zdravstvene izkaznice, čakalne dobe so kratke – največ do treh tednov, svetovanja pa so brezplačna.

Še nekaj drugih  številk za pomoč ob stiski (vir: http://zivziv.si/sos/): 

  • 112 – Center za obveščanje (za takojšnjo nujno pomoč)
  • 116 123 – Zaupni telefon Samarijan in Sopotnik (24h/dan)
  • 116 111 – TOM – telefon za otroke in mladostnike (vsak dan med 12. in 20. uro)
  • 01 520 99 00 – Klic v duševni stiski (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj)
  • 031 233 211 – Ženska svetovalnica – krizni center (24h/dan)

Pomoč za mlade je na voljo tudi na spletni strani To sem jaz.

  • 031 778 772, svetovalnica@nijz.si–Psihološki svetovalnici Posvet v Celju in Laškem (za naročanje pokličite od ponedeljka do petka med 8. in 15. uro)

Jana Vidic