S prihodnjim tednom bodo pri nas tudi uradno uvedene e-napotnice za naročanje v zdravstvu. Bodo napotnice na papirju s tem povsem ukinjene, kakšne prednosti tako naročanje prinaša bolnikom, kakšne težave z njim imajo zdravstveni izvajalci, kje se še zatika in ali ta sistem res povsem onemogoča preskakovanje čakalnih vrst, je pojasnil Simon Indihar, skrbnik pogodbe za centralne sisteme e-naročanja pri NIJZ, ki vodi projekt uvedbe tovrstnega naročanja.

S prihodnjim tednom bi morale biti pri nas tudi uradno uvedene e-napotnice za naročanje v zdravstvu. A je gost današnje Ambulante 202 Simon Indihar, skrbnik pogodbe za centralne sisteme e-naročanja pri NIJZ (instituciji, ki vodi projekt uvedbe takšnega naročanja), pojasnil, da je ta znova preložena za nedoločen čas. Predvsem zaradi slabe pripravljenosti sistema, ki uporabniku ne zagotavlja, da si bo pri izbranem izvajalcu storitve lahko izbral termin pregleda oz. posega, še več, lahko se zgodi, da bo kljub natančno določenemu datumu, uri in izvajalcu v zdravstveno ustanovo prišel zaman, saj njegovo naročilo ne bo veljalo. Ali z besedami sogovornika: “Mislim, da se po potrditvi vašega termina z e-napotnico splača poklicati v ustanovo in preveriti, ali termin velja. Jaz bi.”

Naroča lahko zdravnik ali bolnik sam

In čeprav, kot kaže, papirnate napotnice še ne bodo kmalu izginile iz uporabe, pa številni izvajalci zdravstvenih storitev že uporabljajo (tudi) takšno naročanje. Med prednostmi je (oz. bodo, ko bo sistem zanesljiveje in v celoti deloval) zagotovo ta, da si bolnik prek posebne spletne strani naročanje (ali prek portala Zvem za tiste, ki imajo elektronski podpis) lahko sam izbere izvajalca za storitev, na katero je napoten, aplikacija mu pomaga najti tudi najkrajšo čakalno vrsto, omogoča lažja prenaročila na ustreznejši datum, čakajoči bo lahko teden ali dva pred pregledom prejel opomnik, kdaj ima pregled …

Ne glede na to, ali bo naročilo izvedel zdravnik ali sam bolnik, bo bolnik na koncu postopka lahko prejel tiskano verzijo s podatki o tem, kdaj in za kakšen pregled oz. poseg je naročen. Če se skuša naročiti k zdravstvenemu izvajalcu, ki čakalnega seznama še nima v primerni elektronski obliki, bo pacient prejel le okviren termin (npr. avgust 2017), o natančnem pa ga bo izvajalec storitve naknadno obvestil sam.

Papirnate napotnice nikakor ne odhajajo v zgodovino

Tudi takrat, ko bo e-naročanje uradno zaživelo (za zdaj datum še ni določen), bodo zdravniki lahko še naprej izdajali tudi papirnate napotnice. Se pa niti v prihodnje na ta način ne bo mogoče naročati na preglede, na napotnici označene kot nujne, in na vse tiste storitve, ki zdaj delujejo z delovnim nalogom.

Več informacij dobite na Centru za pomoč uporabnikom na brezplačni telefonski številki 080 24 45, Podpora oziroma na podpora@ezdrav.si.

Jana Vidic