Predlogi

Ni najdenih zadetkov.

Dnevno aktualni in jutranji program

Maj Valerij

77 prispevkov

31.8.2022

Najprej gospodar kompromisov, nato njihov suženj

Umrl je zadnji voditelj Sovjetske zveze in Nobelov nagrajenec za mir Mihail Gorbačov, ki je s poskusom prevrata končal svojo politično kariero.

29.7.2022

Mojca Širok, Bruselj: Belgija brez kritične suše, drugače je v južni Franciji

Z bruseljsko dopisnico Mojco Širok o suši in podnebnih spremembah na ozemlju Evropske unije, prostovoljnem zmanjšanju porabe plina, prepovedi uvoza ruskega zlata ter pomenu belgijskih in nizozemskih pristanišč za kriminalne tolpe.

27.7.2022

Glasbe sveta 2022

Glasbe sveta je festival, ki že več kot desetletje povezuje Gorico, Novo Gorico in širši obmejni prostor. Osredotoča se na predstavljanje različnih glasb z vseh koncev sveta, od antičnih ljudskih tradicij do sodobnih mutacij starih in novih zvokov iz urbanih metropol.

22.7.2022

Petra Kos Gnamuš, Avstrija: Pri avstrijskih humanitarnih organizacijah svarijo pred vse večjo stisko ljudi

Tudi v Avstriji se spoprijemajo z vedno novimi podražitvami, za njihovo blaženje pa med drugim uvajajo podnebne bone. O tem, o pripravah na novembrske predsedniške volitve in zaostrovanje ukrepov v boju proti epidemiji covida pa z našo dopisnico Petro Kos Gnamuš.

11.7.2022

Vanja Černivec, prva ženska športna direktorica v britanski ženski košarki

Ime tedna je Vanja Černivec, Mariborčanka, ki je po tem, ko je bila kot prva ženska na položaju mednarodne skavtinje v zgodovini severnoameriške košarkarske lige NBA pri ekipi Chicago Bulls, zdaj postala še prva ženska na položaju športne direktorice v britanski ženski košarki.

19.5.2022

Lea Krump, Irska

Lea Krump pravi, da je Dublin zelo krasno mesto, ko si mlad in samski. Ni pa idealen za ustvarjanje družine. Zato sta se s partnerjem preselila v Tralee. Tam predava na tamkajšnji univerzi, njeno raziskovalno delo pa se vrti okrog teličkov.

20.4.2022

Prvomajska potovanja in covid ukrepi v tujini

Ko se bliža turistična sezona, se mnoge države odločajo za sproščanje ukrepov zaradi covida-19. Dobimo lažen občutek, da virusa ni več in da smo povsem varni. Tudi v času prvomajskih počitnic se bodo številni Slovenci odpravili na bližnje in bolj oddaljene dopustniške in popotniške destinacije. Kako je s covid priporočili in ukrepi drugod po svetu? Zaplesti se zna tudi v državah EU, kajti vsaka samostojno predpiše omejitve, ki pa niso poenotene za celotno območje držav EU. Andrej Šter s konzularnega sektorja Ministrstva za zunanje zadeve priporoča, da se pred odhodom v tujino o aktualnih ukrepih prepričate na spletni strani ministrstva.

10.3.2022

Urbani toplotni otoki

Zima se počasi poslavlja, pa že razmišljamo o tem, kako bomo preživeli še eno vroče poletje. Urbani toplotni otok je besedna zveza, ki zaenkrat kroži le v strokovnih krogih, z njim pa imamo nevede bogate izkušnje tudi tisti, ki delamo in živimo v mestih. Za kaj točno gre, kako fenomen raziskujejo pri nas in katera mesta v soseščini so nam lahko za urbanistični zgled izveste v Frekvenci X, v kateri se je s strokovnjaki s področja pogovarjal Maj Valerij.

3.3.2022

Karmen Švegl: Ruski napad je potisnil Ukrajino v naročje zahoda

O aktualnem dogajanju v Ukrajini z našo dopisnico Karmen Švegelj. Pogovarjali smo se v četrtek ob 10.45, opisuje razmere v bližini Kijeva, nočno dogajanje, razmah lažnih novic, poročanje ukrajinskih medijev in vzdušje med prebivalci.

28.2.2022

Anže Jereb: 33 ur od Kijeva do Madžarske

Anže Jereb je Slovenec, ki zadnji dve desetletji živi v Kijevu, kjer si je ustvaril tudi družino. Dela v oglaševalskih vodah, trenutno je zaposlen v gruzijski agenciji, a večino časa dela na daljavo. Do nedavnega je to počel Kijeva. "V sredo zjutraj sem peljal starejšega fanta v šolo. Gledala sva letalo, ki je pristajalo na bližnjem letališču. In sem pomislil, kaj če je to zadnje letalo, ki ga vidimo pristajati. Naslednje jutro me je zbudila žena in rekla, da bombardirajo, in da moramo v zaklonišče. Takrat se je začel ta nadrealizem." Spakirali so le najnujnejše, usposobili akumulator v avtomobilu in se odpeljali. Pot do meje z Madžarsko je trajala 33 ur. Ko so enkrat uspeli prečkati mejo, so si oddahnili. Takrat so lahko mirno spali. Anže je z družino trenutno na Gorenjskem, številni prijatelji in znanci, pa tudi tast in tašča, pa so še vedno v Ukrajini.

1.12.2021

Prve e-vinjete že v prodaji

Prišel je 1. december in v Sloveniji bomo lahko prvič kupili elektronske vinjete. Letne vinjete za osebna vozila in polletne za motorna kolesa so od danes naprej na voljo samo še v digitalni različici in ne več v obliki nalepk. Elektronska vinjeta bo vezana na registrsko številko vozila, zato bomo ob nakupu potrebovali registrsko številko vozila, za katerega bo kupljena e-vinjeta, pri spletnem nakupu pa boste potrebovali še elektronski naslov in plačilno kartico za nakupe prek spleta. O podrobnostih smo se pogovarjali z Branko Videtič, direktorico Področja cestninjenja pri DARS-u.

11.11.2021

Škoti se zaradi podnebnega vrha počutijo izključene

Katja Hržić se je po opravljeni mednarodni maturi odpravila na študij na Škotsko, kjer trenutno dela doktorat iz družbene geografije. Raziskuje migracije v škotski ribiški industriji. Precej zanimiva tema, povezana tudi z debatami na podnebnem vrhu v Glasgowu. Pravi, da se Škoti te dni počutijo malce izključeni. Sicer pa pravi, da se še danes čuti zgodovinska vrednost Glasgowa, ki je po industrijski revoluciji hitro postal druga prestolnica britanskega imperija. Predvsem skozi velike, lepe stavbe, ki ne spadajo v kontekst sodobnega mesta.

20.8.2021

Karmen Švegl, Bližnji vzhod

V 18. vzporedniku seveda pogledujemo proti najbolj razgretemu svetovnemu kriznemu žarišču. Po prevzemu oblasti v Afganistanu talibani konsolidirajo svoj nadzor nad državo, ki jo že več kot 40 let pretresajo nenehni spopadi. Z našo bližnjevzhodno dopisnico Karmen Švegl razmišljamo, kakšne bodo posledice hitre vojaške zmage talibanov za civiliste, kako bo boleč poraz vplival na prihodnost Združenih držav in Nata, kateri igralci na mednarodnem prizorišču v talibanih vidijo novo priložnost in kako bo spremenjeno razmerje moči vplivalo na dogajanje v regiji.

12.7.2021

Nina Kavzar, delovodja festivala Kamerat v Hrastniku

Ime tedna je postala Nina Kavzar, "delovodja" festivala Kamerat v Hrastniku, prvega festivala delavskega filma, ki je poklon zasavski delavski dediščini in dogodek, na katerem so osvetlili položaj kulture in delavstva v današnjem času.

13.5.2021

Materialni krožijo (III)

V sklepnem delu triptiha serije Frekvence X smo sklenili surovinske tokove, reciklirali odpadne materiale in ustvarili takšne, ki jih lahko vedno znova ponovno uporabimo. Ali pa samo preverili kakšne so trenutne razmere in pogledali na okoljski kompas. Gosti oddaje: Tomaž Rodič, Center odličnosti Vesolje-SI, Andrej Gnezda, Umanotera, Jure Berk, inovator in podjetnik, Alenka Mauko Pranić, vodja oddelka za materiale na ZAG, dr. Boris Azinović, Zavod za gradbeništvo Slovenije in prof. dr. Igor Drstvenšek, Fakulteta za strojništvo Maribor.

6.5.2021

Materiali potujejo (II)

V prvem smo postavili temelje grajenega sveta, v drugem delu nove serije Frekvence X pa se posvetimo materialom, ki potujejo. Z novimi tehnologijami natisnemo kolenski vsadek, oblečemo pametni jopič, sestavimo najlažje kolo na svetu in na koncu naš planet obkrožimo s hitrostjo 27 tisoč kilometrov na uro.

26.4.2021

Aleksander Čeferin, predsednik Evropske nogometne zveze

Ime tedna je postal Aleksander Čeferin, predsednik Evropske nogometne zveze, ki je v dveh dneh po ustanovitvi nove superlige z odločnim, učinkovitim odzivom ob podpori nogometne javnosti in najvidnejših tujih politikov preprečil, da bi ta projekt 12 evropskih velikih klubov zaživel.

22.4.2021

Materiali gradijo (I)

Rdeča nit nove serije oddaj Frekvence X so materiali. V prvem delu smo se ob pomoči strokovnjakov z Zavoda za gradbeništvo Slovenije lotili tistih, ki sestavljajo infrastrukturo človeških civilizacij.

18.2.2021

Astrofotografija za telebane

Tokratno Frekvenco X bi lahko naslovili Fotografski vodnik po galaksiji ali pa kar Astrofotografija za telebane, prvi del. Skupaj se bomo učili o tem, kako potovati po vesolju kar z domačega balkona ali s strehe. Svoje iznajdljive in predvsem zelo cenovno dostopne astrofotografske rešitve bo z nami delil angleški astrofizik Rory Griffin.