Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Glasbeni program

Klara Zupančič

44 prispevkov



9.9.2022

Na mrtvem planetu ne bo glasbe

Na mrtvem planetu ne bo glasbe, od leta 2019 naprej opozarja organizacija Music Declares Emergency. Člani organizacije so prepričani, da večanje emisij toplogrednih plinov in nevzdržno uničevanje narave pomenita veliko grožnjo življenju na Zemlji. Zato zahtevajo takojšnji vladni odziv za zaščito rastlinstva in živalstva pred podnebno in ekološko katastrofo. Glasbeniki in preostali členi glasbene industrije pa lahko po njihovem mnenju s svojo edinstveno kulturno in ekonomsko močjo vodijo pot in zahtevajo sistemske spremembe, potrebne za zavarovanje vsega življenja na Zemlji.


3.9.2022

Festivalska razglednica: Reading

Zgodovina festivala Reading sega v šestdeseta leta, v obliki, kot jo poznamo danes, pa ga izvajajo od leta 1971. Letos je bil tridnevni festival, ki je sprejel skoraj 100.000 predvsem mladih glasbenih navdušencev, razprodan. Program festivala je zmeraj bolj prilagojen mlajšemu občinstvu, za katero je obisk kot nekakšen obred, prehod v odraslost. Kitarska glasba se zmeraj bolj umika popu in hip hopu, čeprav je bila na osmih odrih žanrska ponudba primerna za vsak okus.


18.7.2022

Koncertna razglednica: Rolling Stones je največji bend na svetu. Pika.

"Kot so piramide v Egiptu, kot je Mona Lisa v Louvru, to so Rolling Stonesi v glasbi. Ni ga benda, ki bi se lahko primerjal z njimi." - Tadej Košmerl, Koncerti.net Angleška zasedba The Rolling Stones velja za eno najbolj uspešnih skupin vseh časov. Po svetu je prodala več kot 240 milijonov izvodov albumov, osvojila več prestižnih glasbenih nagrad ter dobila tudi svoje mesto v Dvorani slavnih rokenrola. Klara Zupančič se je v petek odpravila na Dunaj, kjer je zasedba The Rolling Stones v sklopu koncertne turneje Sixty nastopila na največjem avstrijskem stadionu. Več sogovornikov, ki sem jih ujela med čakanjem na koncert, je člane zasedbe označilo za legende, ki vedno pripravijo spektakel. Že v uvodu koncerta se je skupina poklonila pokojnemu Charlieju Wattsu, s čimer so izzvali bučen aplavz, ki ni pojenjal niti v nadaljevanju. Obiskovalci smo lahko slišali nekatere najbolj prepoznavne skladbe skupine, ki so skozi koncert sicer nihale v kvaliteti izvedbe, a je treba poudariti, da Rolling Stones prav letos slavi 60. obletnico skupnega ustvarjanja. Ob tej priložnosti so k sodelovanju povabili tudi ukrajinski pevski zbor, ki se jim je pridružil pri izvedbi skladbe You Can’t Always Get What You Want, na svoji spletni strani pa so pripravili tudi spletno glasovanje, na katerem so lahko oboževalci označili skladbo, ki si jo na posameznem koncertu želijo slišati v živo. Na Dunaju so na tak način izbrali skladbo Wild Horses.


13.7.2022

Na festivalu Exit obiskovalci iz 100 različnih držav

Festival Exit, na katerem obiskovalci dneve končujejo šele naslednji dan, je tudi letos navdušil 200.000 obiskovalcev, ki so se na Petrovaradinski trdnjavi sprehajali med 40 prizorišči in uživali v nastopih tisoč posameznih izvajalcev. Exit so obiskali glasbeni navdušenci iz kar 100 držav. Organizatorji so poleg glasbe pripravili tudi raznolik spremljevalni program, v sklopu fundacije Exit pa se posvečajo perečim družbenim problematikam, kot sta duševno zdravje in ekologija. Prav na področju bolj trajnostne organizacije pa bo treba še veliko postoriti, saj je bila letošnja edicija kljub trudu še vedno prepredena z odpadki, večinoma z embalažo za enkratno uporabo.


9.7.2022

Reportaža: Exit festival

V Novem Sadu so valovci že šesto leto zapored obiskali festival Exit. Tokrat sta se na Petrovaradinsko trdnjavo povzpeli Klara Zupančič in Neja Jerant ter se pomešali med številne obiskovalcev ter nekaj glasbenih izvajalcev.


8.6.2022

MENT Ljubljana je festival glasbenih odkritij

Showcase festival MENT bo letos obeležil osmo edicijo, ki se bo odvila med 8. in 10 junijem. O festivalu, nastopajočih in prizoriščih smo se pogovarjali z umetniškim direktorjem in vodjo Andražem Kajzerjem in menedžerjem konference festivala Ment Miranom Rusjanom.


27.5.2022

Punk živi

Punk živi. Tako sta zatrdila Jeff Nelson, nekdanji član kultne zasedbe Minor Threat in soustanovitelj založbe Dischord Records ter režiser James June Schneider, ki sta prejšnji teden obiskala Kino Šiška v sklopu filmske turneje ob projekciji dokumentarnega filma Punk the Capital. V filmu so sodelujoči pod drobnogled vzeli eno najplodovitejših in najvplivnejših punk scen s sedežem v Washingtonu D.C.. Dokumentarec je izšel leta 2021, letos pa so ga ustvarjalci predstavili na več prizoriščih po Evropi.


18.3.2022

To je agresija. To je vojna. To je nesprejemljivo!

Kantavtorica, pesnica, pevka in likovna umetnica Eka Yokodo je iz Ukrajine pred kratim z otroki pribežala v Slovenijo. Prišla je na pobudo moževih slovenskih prijateljev, ki so družini ponudil pomoč. Svet je majhen, pomoč sta ponudila ravno dva Slovenca, dodaja Eka. Čeprav je z odločitvijo nekaj časa oklevala, ji ni preostalo drugega, kot da z otroki zapusti Ukrajino, saj so na lastne oči videli, da ruska vojska uporablja otroke in civiliste za žive ščite.


11.3.2022

Kolektivna organizacija Kopriva

Kolektivna organizacija Kopriva je leta 2019 pridobila dovoljenje za kolektivno upravljanje pravice do pravičnega nadomestila za tonsko ali vizualno snemanje, ki se opravi pod pogoji zasebne ali druge lastne uporabe in ki pripada avtorjem, izvajalcem, proizvajalcem fonogramov in filmskim producentom. Spomnimo: pri nakupu prenosnih telefonov, računalnikov, praznih zgoščenk, USB-ključkov in drugih praznih nosilcev podatkov se kupcem zaračunava denarno nadomestilo, ki se razdeljuje med avtorje, izvajalce, proizvajalce fonogramov in filmske producente. Zbiranje nadomestila za tako imenovane “praznjake”, torej katere koli naprave, ali nosilce, ki omogočajo reproduciranje avtorskih del, desetletje ni bilo regulirano, čeprav je zakon to določal. V tem času naj bi po bilo po predvidevanjih za upravičence izgubljenih najmanj 10 milijonov.


1.2.2022

Simbolika sodobe narodnozabavne glasbe

Izšla je prva študija simbolnega imaginarija sodobne slovenske narodno-zabavne glasbe. Dr. Peter Stanković, raziskovalec popularne kulture, ki je še posebno osredotočen na film in glasbo, dela na kulturološki katedri ljubljanske fakultete za družbene vede. Skrbno je analiziral nekaj najpopularnejših narodno-zabavnih skladb in njihovih videospotov ter v njih prepoznaval skupne značilnosti, ki zaznamujejo ta glasbeni žanr.


24.9.2021

Nirvana je v Slovenijo prišla na že pripravljen teren

24. septembra 1991 je izšel legendaren in izjemno vpliven album Nevermind, ki je močno zaznamoval nadaljnjo glasbeno ustvarjalnost.


17.9.2021

V Avstriji so spet zaživeli festivali

Pretekli konec tedna je v Avstriji minil v festivalskem duhu, saj sta med drugimi potekala dva festivala – Nova Rock Encore in Waves Vienna, t. i. showcase festival. Ti združujejo izobraževanje in številne koncerte, s katerimi se glasbeniki predstavljajo širši javnosti ter tudi glasbenim profesionalcem, ki iščejo nove in vzhajajoče glasbene zvezde. Eden nam bližnjih je prav showcase festival Waves Vienna. Letošnja, 11. izvedba je potekala od 9. do 11. septembra. Organizatorji so festival s približno sto nastopajočimi uspešno izpeljali, čeprav je bilo dolgo nejasno, ali bo v predvidenem času sploh lahko potekal. V prispevku slišimo izkušnje vseh vpletenih.


15.12.2020

Izplačevanje nadomestil iz naslova praznih nosilcev podatkov

Zadnjih deset let v Sloveniji nismo imeli urejenega področja za izplačevanje nadomestil iz naslova praznih nosilcev podatkov, za to pa od julija 2019 skrbi kolektivna organizacija Kopriva. Pri nakupu prenosnih telefonov, računalnikov, praznih zgoščenk, ključkov USB in drugih praznih nosilcev podatkov se je že do zdaj kupcem zaračunavalo denarno nadomestilo, ki naj bi se razdeljevalo med avtorje, izvajalce, proizvajalce fonogramov in filmske producente. Zbiranje nadomestila za prazne nosilce podatkov: kasete, CD-je, spominske kartice, računalnike, telefone …, katere koli naprave ali nosilce, ki omogočajo reproduciranje avtorskih del, deset let ni bilo regulirano, čeprav zakon to določa. Julija 2019 pa se je to področje korenito spremenilo. Kako, s sogovorniki na področju glasbenih kolektivnih organizacij ugotavlja Klara Zupančič.


6.11.2020

Tveganje za okužbo s koronavirusom na koncertih je majhno

Nemški raziskovalci so v okviru študije Restart-19 ugotovili, da je tveganje za okužbo s koronavirusom na koncertih nizko, a le pod strogimi pogoji izvedbe.


21.8.2020

Nevzdržna situacija za delavce v glasbeni industriji

Prejšnji teden je v več evropskih mestih potekal protest delavcev v glasbeni industriji. Pod ključnikom #WeMakeEvents so se zbrali tudi v Veliki Britaniji, kjer se je protest odvil v več mestih, kulturna prizorišča pa so se na dneve shodov obarvala rdeče. Opozarjali so predvsem na več kot milijon delavcev v glasbeni industriji, ki jim je zaradi nove koronavirusne bolezni že več kot 4 mesece delo onemogočeno in zdi se, da dela v običajnem obsegu ne bodo mogli opravljati vsaj do pomladi prihodnje leto. Glasbeno oziroma širše – industrijo srečanj – sestavlja več različnih poklicev, kot se morda sprva zdi – od tistih, ki skrbijo za tehnične vidike, kot so zvok, luči in slika, do tistih, ki na koncertnem odru nikoli ne stojijo, temveč se ukvarjajo z logistiko, načrtovanjem turnej in z založništvom. Hude omejitve za izpeljavo javnih prireditev tako glasbenike in njihove sodelavce rinejo na rob preživetja. Dva od pobudnikov tihega shoda delavcev v glasbeni industriji, ki se je odvil pretekli petek, sta koncertna organizatorja Črt Batagelj in Matej Ahlin.


14.8.2020

Glasbena industrija se spreminja izjemno hitro

Jernej Bervar in Klementina Milošič sta Slovenca, ki živita in delata v New Yorku. Skupaj sta napisala knjigo z naslovom Osnove glasbenega posla in glasbena promocija. V knjigi, ki sta jo razdelila na tri dele, natančno in obenem zelo preprosto opisujeta, kaj delajo menedžer, producent, promotor, agent, založnik in distributer…. Ter na kateri točki kariere njihova vloga pride najbolj do izraza. "Mladim glasbenikom svetujeva, da objavljajo čim več svoje glasbe, čim več sodelujejo in se povezujejo z različnimi akterji v glasbeni industriji v Sloveniji kot v tujini. Mreženje je izjemno pomemben del glasbene industrije. Na tak način lahko glasbeniki najdejo veliko priložnosti, ki jih drugače ne bi." - Klementina Milošič O precej aktualni temi, tj. streamingu oziroma pretočnem poslušanju glasbe, pravita, da je ena izmed težav netransparentnost. Tudi honorarji, ki jih na primer izplačuje Spotify, se razlikujejo od države do države oziroma od trga do trga.


12.8.2020

Glasbena industrija se spreminja dnevno

Jernej Bervar in Klementina Milošič sta Slovenca, ki živita in delata v New Yorku. Skupaj sta napisala knjigo z naslovom Osnove glasbenega posla in glasbena promocija. Klementina je diplomirala iz glasbenega menedžmenta na bostonski Visoki šoli za glasbo Berklee, kjer je študiral tudi Jernej, ki je pred leti diplomiral iz jazz kitare. Knjige sta se lotila tudi zato, ker sta vedno znova presenečena nad slabim poznavanjem glasbene industrije pri nas. Kot razlog za primanjkljaj znanja na tem področju izpostavljata, da v Sloveniji glasbene šole in fakultete teh tem ne vključujejo v svoj program.


19.6.2020

Koncert doma: MRFY

"Vzemi demone moje, poglej v zvezde, nadzvočne konje, posute s prahom in ne pozabi, da nismo tu zato, da bi ljubili samo sebe."


Več epizod
Domov V živo Podkasti Spored Kontakt