Danes je veliko avtov, velika večina pravzaprav, ki zbirajo raznorazne podatke. Ta dostop do podatkov je bil včasih omejen le na delovanje motorja, števila prevoženih kilometrov, in je bil namenjen samo uslužbencem na servisih. Danes se je ta nabor podatkov zelo razširil, z modernimi tehnologijami lahko dostopamo do mnogih podatkov, seveda pa po drugi strani tudi mi razkrivamo marsikaj o sebi, o svoji vožnji. Na tem področju prihaja do pobud, da naši podatki ne bi bili kar tako dostopni, imajo neko vrednost in so v bistvu naša last in ne last tistega, ki jih zbira in potem razpolaga z njimi. Andrej Brglez razlaga, da bi morali lastniki avtomobilov na nek način tržiti te podatke.

Z modernimi tehnologijami lahko v avtomobilih dostopamo do mnogih podatkov, seveda pa po drugi strani tudi mi razkrivamo marsikaj o sebi in o svoji vožnji

Danes je veliko avtov, velika večina pravzaprav, ki zbirajo raznorazne podatke. Ta dostop do podatkov je bil včasih omejen le na delovanje motorja, števila prevoženih kilometrov, in je bil namenjen samo uslužbencem na servisih. Danes se je ta nabor podatkov zelo razširil, z modernimi tehnologijami lahko dostopamo do mnogih podatkov, seveda pa po drugi strani tudi mi razkrivamo marsikaj o sebi, o svoji vožnji. Na tem področju prihaja do pobud, da naši podatki ne bi bili kar tako dostopni, imajo neko vrednost in so v bistvu naša last in ne last tistega, ki jih zbira in potem razpolaga z njimi. Andrej Brglez razlaga, da bi morali lastniki avtomobilov na nek način tržiti te podatke.

Danes nas najprej zapelje novi Suzukijev družinski križanec S-cross. V tretji generaciji prinaša kar občutno osvežen videz – s širokim prednjim delom, veliko motorno masko z izrazitima LED žarometoma in novimi lučmi zadaj. Tudi v notranjosti je avto modernejši, ob tem pa – pohvalno, pušča še vedno kar nekaj funkcij, ki jih je mogoče upravljati brez dotikanja zaslona. Posebej sicer izpostavljamo prilagodljiv prikaz 360-stopinske kamere, treba pa je poudariti tudi, da je avtomobil zdaj opremljen tudi z bogatim paketom varnostnih sistemov, ki dobro delujejo – med njimi je na primer tudi tisti za nadzor prečnega prometa pri vzvratni vožnji.

Za pogon skrbi preizkušeni 1,4 litrski 95 kilovatni turbo bencinski motor, ki mu ob pomoči blage hibridne tehnologije malo pomaga tudi elektrika, ki pa je voznik praktično ne čuti, z rekuperacijo pa predvsem skrbi za energijo za sekundarne porabnike. Kar zadeva kupce S-crossov, ti zelo cenijo suzukijev učinkovit štirikolesni pogon allgrip, saj se zanj odloči velika večina. Ta zagotavlja, da se avtomobil ne ustraši strmejših terenov ter zasneženih ali blatnih podlag. Sicer mu le 18-centimetrska oddaljenost od tal, pa na primer tudi pomanjkanje sistema za pomoč pri spustu onemogočata, da bi bil še bolj terenski. Glede na zmogljivosti in sposobnosti se nam povprečna poraba okoli 6 litrov in pol zdi zelo zmerna.

Tako bogato opremljen S-cross stane blizu 26 tisočakov, a glede na to, da gre za enega najbolj zanesljivih in uporabnih avtomobilov, ki so lahko zelo solidni družinski prevozniki, se nam cena zdi vsaj sprejemljiva, če že ne kaj več.

Čeprav smo še malo pod vtisom zelo zmogljivih električnih BMW-jev i4, ki so nam jih predstavili pred dnevi, pa zdajle opozorimo, da seveda tudi pri tej ugledni bavarski znamki še niso odpisali dizlov. V seriji 4 je avtomobil z oznako 420d xDrive Gran Coupe M sport Pro. V notranjosti je gran coupe zelo podoben običajnemu coupeju, le potniki zadaj bodo lahko glave držali nekoliko bolj pokonci. Bolj ponosno se bodo lahko držali tudi zato, ker je ena od prednosti, ki jo mnogi kupci pri tem avtomobilu cenijo, da se jim zaradi dodatnega para vrat ni treba kobacati za prednja sedeža.

Dvolitrski dizel zmore 140 kilovatov, menjalnik je osemstopenjski samodejni, pogon štirikolesni, kombinacija je izjemno uglajena. Testni avto z oznako M sport Pro vključuje bolj športni menjalnik, tudi športne zavore in športno podvozje ter vzmetenje, a vozilo še vedno deluje dovolj udobno. Če vozilo vozimo umirjeno, a še vedno ne pretirano počasi, se lahko približamo povprečju blizu 6 litrov, kar se nam zdi zelo razumno. Cene – z dodatki blizu 77 tisočakov, pač ne komentiramo – gre za elegantnega in prestižnega predstavnika bavarske znamke.

Pred dnevi smo preizkušali tudi BMW-jev prestižni električni model iX, ki je služil tudi za osnovo posebnemu natečaju Re:design, ki ga je BMW razpisal ob koncu lanskega leta. Umetniki do 35 leta so lahko pripravili umetniško vizijo trajnosti in mobilnosti, ki se je aplicirala na zunanjost iXa. Prijavilo se je 17 ustvarjalcev, po mnenju žirije pa je najboljšo interpretacijo povezave trajnosti, umetnosti in mobilnosti ponudil magistrski študent na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Urban Klinkon, ki je pri svojem delu izhajal iz treh osnovnih barv – rumene, rdeče in modre in iz osnovne umetniške prvine – linije. Avtomobil je možno videti na naših cestah – ne dvomim, da vam ne bi padel v oči.

Tudi novo oplovo astro že lahko srečate. Že pred meseci so nam jo predstavili,  pred dnevi pa smo se lahko prvič tudi zapeljali z njo. Ne gre samo za povsem novo obliko, avtomobil je prostornejši, vgradili pa so mu tudi najsodobnejšo vozno in asistenčno tehniko. Voznikovo okolje je povsem digitalno, prvi vtis je, da se da vse postopke sprožiti dokaj logično in ne pretirano komplicirano. Posebej naj ponovno omenimo matrične žaromete intelilux, ki so v astri zares nekaj posebnega in delujejo zelo  učinkovito. Kot pogonska možnost je zanimiv 132 ali 165 kilovatni priključni hibrid – cene take astre se začno pri okoli 32 tisočakih. Osnovna astra z 80 kilovatnim 1.2 litrskim turbobencinskim trivaljnikom stane (ob upoštevanju ponujenih ugodnosti) slabih 19 tisočakov, v ponudbi pa sta še 96 kilovatni turbobencinski trivaljnik ali 96 kilovatni 1,5 litrski turbodizel. Kmalu ponudijo tudi karavana.

Novost pri nas je tudi nova Dacia jogger. Avtomobil, ki je lahko tudi sedemsedežnik, je zanimiva kombinacija večih avtomobilskih segmentov, predvsem pa je družinski avtomobil, katerega prtljažni prostor meri kar 700 litrov, če je seveda sedežev le pet. Poganja ga litrski trivaljnik, ki zmore 82 kilovatov, lahko pa je 74 kilovatni, ki lahko deluje tudi na plin LPG. V tem primeru je lahko skupni domet tudi preko 1000 kilometrov. Menjalnik je šeststopenjski ročni. Prihodnje leto se pripelje še hibrid s samodejnim menjalnikom. Najcenejši jogger stane 15 tisočakov, najdražji 19.

Z letošnjim letom Citroen tudi v Sloveniji s sistemom Plug-in-Reminder pomaga voznikom modelov C5 Aircross hibrid zmanjšati porabo goriva s pomočjo obvestil na zaslonu, ki predlagajo, naj vozilo napolnimo. Ko sistem zazna, da vozila že več dni nismo priklopili na elektriko, se najprej enkrat na dan, kasneje pa dvakrat, prikaže obvestilo. S sistemom bo opremljen tudi novi prihajajoči model znamke C5 X.

Zdaj se tudi že ve, da bo najnovejša generacija Hondinega modela civic, ki prihaja v Evropo jeseni, prišla le v hibridni izvedbi. Pogonski sklop bo sestavljen iz dvolitrskega bencinskega motorja, dveh elektromotorjev in baterijo pod zadnjimi sedeži, skupna moč sistema pa bo 135 kilovatov.

 

Janez Martinčič