Izbor Najboljši za volanom – zdaj vas prav gotovo že velika večina ve, za kakšno akcijo gre. Poteka že nekaj let v organizaciji AMZS, dobiva pa tudi mednarodne razsežnosti. Spletni test za letošnjo izvedbo je v teku, potem bo polfinale in na koncu še finale. Zmagovalca gresta potem jeseni v Madrid na Evropski izbor. Dosedanji udeleženci poudarjajo, da ne gre samo za tekmovanje in pridobivanje izkušenj, ampak tudi za druženje in sklepanje novih prijateljstev – to potrjuje tudi vodja področja varne mobilnosti pri AMZS Erik Logar. Prav gotovo pa tej akciji lahko pripišemo tudi nekaj zaslug za to, da so mladi za volanom v zadnjih letih bolj razsodni in povzročijo manj prometnih nesreč.

Dosedanji udeleženci izbora Najboljši za volanom: Ne gre samo za tekmovanje in pridobivanje izkušenj, ampak tudi za druženje ter sklepanje novih prijateljstev

Izbor Najboljši za volanom – zdaj vas prav gotovo že velika večina ve, za kakšno akcijo gre. Poteka že nekaj let, v organizaciji AMZS, dobiva pa tudi mednarodne razsežnosti. Spletni test za letošnjo izvedbo je v teku, potem bo polfinale in na koncu še finale. Zmagovalca gresta potem jeseni v Madrid na Evropski izbor. Dosedanji udeleženci poudarjajo, da ne gre samo za tekmovanje in pridobivanje izkušenj, ampak tudi za druženje in sklepanje novih prijateljstev – to potrjuje tudi vodja področja varne mobilnosti pri AMZS Erik Logar. Prav gotovo pa tej akciji lahko pripišemo tudi nekaj zaslug za to, da so mladi za volanom v zadnjih letih bolj razsodni in povzročijo manj prometnih nesreč.

Minilo je že več kot desetletje, odkar nam je Nissan pod nos postavil precej nenavadno žival. Ne le ime, tudi podoba in namembnost avtomobila sta bili skrivnostni. Rekli so mu qashqai in bil je prvi križanec. Med avtomobili, seveda. Od tistih dob se je toliko spremenilo, da bi moral ta prvi avto v muzej. Pa ne le v avtomobilski muzej. Začel je revolucijo križancev, za katero pametne glave avtomobilske stroke vsako leto z nova trdimo, da je bo vsak hip konec, a teh zanimivih avtomobilov, ki nimajo v racionalnih vozniških, pa tudi lastniških odločitvah skoraj nobene podlage, ne zmanjka. Še vedno, zdaj že desetletje in pol, zasedajo prva mesta vseh lestvic, ki jih zmore sestaviti avtomobilska industrija. Qashqai je prišel pred kratkim s tretjo generacijo. V ničemer ni več podoben svojemu dedku, je pa zato podoben vsemu preostalemu bližnjemu in daljnemu sorodstvu. Kar je le pohvalno, saj so križanci zgradili okoli sebe pravo armado pravil, tehnologij in stereotipov, ki jih mora upoštevati vsak, kolikor toliko ambiciozen predstavnik plemena.

Torej je novi qashqai na pogled privlačen. Skoraj se nam zareče, da lep. S proti zadku padajočo linijo, z mogočno, od deda prevzeto masko, s sodobnimi svetili in, kar je tudi modno, ozkimi stranskimi okni in visokimi boki ter z mogočnimi kolesi. Notranjost je vzhodnjaški puščobi pomahala v slovo. Prestiža in kakovostnih materialov na vse strani, ob tem pa popolna in premišljena digitalizacija prostora. Ročica menjalnika je tako le še stikalo, ker pa je menjalnik brezstopenjski CVT, kaj drugega niti ni potrebno.

Motor je še bolj zanimiv. Za rojenice so mu bili trije veliki koncerni. Ob Nissanu in Renaultu še Mercedes in rezultat je sodoben 1,3-litrski bencinski motor, ki ga plemeniti še turbina ter presenetljivo odločno premika vso to maso. Oziroma odločno poganja vsa štiri kolesa, za ta trud pa zna žal zahtevati nagrado, vredno slovenskih menedžerjev; brez težav popije do devet litrov goriva, kar pa ob zdajšnjim zagatam na trgu energentov tudi ni podatek za odmet. Sicer je v pogonski sklop vgrajen blag hibridni sistem, ampak ne hasne kaj dosti.

Lepo je, da je qashqai spet med nami; čeprav ima križanca v katalogu vsaka vaška delavnica, ki trdi, da izdeluje avtomobile, bo šel v zgodovino na srečo le pionir.

Qashqaija smo torej podrobneje spoznali, prve kilometre pa smo zapeljali tudi z novima fordoma – explorerjem in S-Maxom. Več kot 5 metrov dolg sedem sedežni explorer navdušuje s prostornostjo; druga sedežna vrsta je vzdolžno pomična, naslon tudi tako da se lažje dostopa do zadnje, kjer se lahko sedi tudi še dovolj solidno. Prtljažnega prostora je za 330 litrov, v primeru petih sedežev pa več kot 1100. Explorer je priključni hibrid, samo na elektriko lahko prevozi do 42 kilometrov. Trilitrski turbobencinski šestvaljnik skupaj z elektromotorjem razvije kar 336 kilovatov moči, do 100 km/h potegne skoraj dve toni in pol težko vozilo v šestih sekundah. Pogon je štirikolesni, menjalnik 10-stopenjski samodejni. Kupci morajo za explorerja odšteti najmanj 77 tisočakov, letos naj bi jih prodali 40.

Nov je tudi samopolnilni hibridni model S-max, ki je nadomestil bencinsko in dizelsko različico. Pogonski sklop - 2,5 litrski bencinski štirivaljnik in elektromotor zmore 140 kilovatov sistemske moči. Menjalnik je neskončnostopenjski samodejni, pogon je na sprednji kolesi. Šesti in sedmi sedež sta doplačljiva, že v osnovi pa ju ima nekoliko prostornejši, po novem tudi hibridni model galaxy. Eden najbolj priljubljenih družinskih avtomobilov naj bi leto prepričal 120 slovenskih kupcev, najcenejšega je moč dobiti za malo več kot 33 tisočakov.

V Slovenijo je pred dnevi uradno vstopila Renaultova športna premijska znamka alpine, in sicer z dvosedežnim modelom A110. Alpine je v sedemdesetih letih na francoskih alpskih cestah postala sinonim za športni avtomobil, večkrat je zmagala na reliju Monte Carlo. Karoserija novodobnega A110 je v 96 odstotkih izdelana iz aluminija, tako je masa avtomobila le dobrih 1100 kilogramov, moč 1,8 litrskega štirivaljnega turbomotorja pa znaša ali 250 ali 300 KM. Alpine A110 prihaja v treh različicah, v osnovni, GT, ki je tako športna kot udobna ter različici S, ki je izrazito dirkalna. Sicer je A110 zadnji klasični bencinsko gnani avtomobil znamke, po letu 2024 bodo začeli prihajati le še električni, a še vedno s športnim karakterjem. Cene Alpine A110 se sučejo tam nekje okoli 70 tisočakov, letos naj bi jih prodali okoli 20.

Fordov tourneo connect, ki smo ga pred dnevi predstavili tudi pri nas – gre za izjemnega družinskega večnamenskega enoprostorca, je kot osmi po vrsti med fordovimi vozili pri neodvisni varnostni organizaciji Euro NCAP prejel najvišjo oceno pet zvezdic. Podobno je najvišjo oceno prejel tudi renaultov novi megane E-Tech electric. Tudi vozniki se trudimo, da bi na cesti dosegli najvišjo oceno za varnost.

 

Janez Martinčič