Vroči mikrofon

Mediji in politika: Avstrijska oglaševalska afera

6. oktobra 2021 je na Dunaju potekala obsežna preiskava. Zadeva: sum zlorabe državnih sredstev za časopisno oglaševanje. Vpleteni: takratni kancler Sebastian Kurz

65941575
foto: MMC/Reuters

"Neue Werte, call me Mr. Umfrage!"*

*Dodana vrednost, lahko mi rečeš gospod Anketa!

Dolgoletni generalni sekretar finančnega ministrstva, predvsem pa tesen sodelavec Sebastiana Kurza, Thomas Schmidt se je takole pošalil v sporočilu, ki ga je 16. avgusta 2017 poslal Sebastianu Kurzu, takrat še zunanjemu ministru. Že dva meseca pozneje sta bila lahko gospod Anketa in najmlajši kancler v zgodovini Avstrije zadovoljna. Strateški načrt z delovnim naslovom Projekt BallhausPlatz je uspel.

6. oktobra lani, ko se je takratni avstrijski kancler mudil na vrhu voditeljev Evropske unije in Zahodnega Balkana na Brdu pri Kranju, je na Dunaju potekala obsežna preiskava, med drugim kanclerjevega urada, sedeža Avstrijske ljudske stranke (ÖVP), prostorov ministrstva za finance. Zadeva: sum zlorabe državnih sredstev za časopisno oglaševanje. In prirejanje javnomnenjskih anket.

"Politika oglaševanja in konkretna korupcijska afera je povzročila zelo velik dvom javnosti v medije in novinarstvo pa tudi v neodvisnost novinarstva v odnosu do vladajočih. To je res slaba diagnoza in velika skepa je pravzaprav evfemizem za rezultate, ki smo jih pridobili s to raziskavo. Prevladujoče mnenje v javnosti je, da je novinarstvo na prodaj. To je seveda grozljivo in zadeva vse tiste novinarje in medijske hiše, ki se trudijo pošteno opravljati svoj poklic v službi demokracije. Seveda so v novinarstvu tudi posamezne črne ovce, ki ravnajo sporno, ampak zaradi netransparentnega trošenja javnega denarja slaba luč pade na vse." - Andy Kaltenbrunner, direktor inštituta Medienhaus Wien