Tokrat smo se dotaknili teme,ki zadeva prenekatere starše, ki imajo dojenčke oziroma majhne otroke. Mnogi namreč uporabljajo posebno metodo uspavanja teh malčkov, namreč, vozijo jih z avtom naokrog, da zaspijo. Andrej Brglez je bil zraven pri zanimivem poizkusu takega uspavanja, nekajmesečno manekenko Oto so vozili s avtomobili z različnimi pogoni in poskušali ugotoviti, kateri jo najbolj uspava. No, akcija ni najbolje uspela, vendar pa smo prepričani, da električni pogon tu ni v prednosti in da je dizel najbolj uspavalen.

Mnogi uporabljajo preizkušeno metodo uspavanja malčkov, namreč, vozijo jih z avtom naokrog, da zaspijo

O elektriki zadnje čase res govorimo veliko, ne nazadnje smo oziroma ste izbrali tudi pet finalistov, ki se bodo potegovali za naslov Slovenski avto leta 2022 in med temi sta dva popolnoma električna, eden je lahko tudi električen, pri dveh pa elektrika vsaj malo sodeluje. No, danes pa o temi, ki se dotika prenekaterih staršev, ki imajo dojenčke ozirom majhne otroke. Mnogi namreč uporabljajo posebno metodo uspavanja teh malčkov, namreč, vozijo jih z avtom naokrog, da zaspijo. Andrej Brglez je bil zraven pri zanimivem poizkusu takega uspavanja, nekajmesečno manekenko Oto so vozili s avtomobili z različnimi pogoni in poskušali ugotoviti, kateri jo najbolj uspava. No, akcija ni najbolje uspela, vendar pa smo prepričani, da električni pogon tu ni v prednosti in da je dizel najbolj uspavalen.

Še se spomnimo obdobja izpred petih let, ko se je pojavilo Škodino cestno terensko vozilo kodiaq in povzročilo precej navdušenja med kupci pri nas. Nanj je bilo treba čakati več mesecev in številni so čakali; zmagovito kombinacijo so sestavljali trendovski videz, dobre vozne lastnosti, prostornost v notranjosti in dokaj ugodna cena. Zdaj so kodiaqa malce osvežili, a ne preveč: nova je maska hladilnika, spremenjeni so odbijača, tudi žarometa, zadnje luči so v LED-tehniki. V notranjosti so spremembe komaj opazne, posodobili so recimo multimedijski sistem.

Testni kodiaq je bil opremljen z zmogljivejšim dvolitrskim dizlom s 147 kilovati, ki je na voljo v kombinaciji z DSG-menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Če smo prej omenjali ugodno ceno izpred petih let, pa zdaj ugotavljamo, da se je ta vseeno nekoliko dvignila – malo zaradi koncernskih dobrot, ki jih prinaša tudi kodiaq, malo pa zato, ker se zadnje čase avtomobili na splošno dražijo. Že res, da vstopni model z opremo active in 1,5-litrskim TSI-motorjem stane dobrih 25 tisočakov, a testni z vsem naštetim in opremljenostjo sportline skoči na 41, z nekaj dodatki (recimo kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, ogrevani sedeži, odklepanje in zagon vozila brez ključa, vlečna kljuka, ki jo izvlečemo ob pomoči elektrike, prilagodljivo uravnavanje podvozja in še nekaj malenkosti) pa cena naraste na skoraj 50 tisočakov. Kakor koli, prepričani smo, da bo tudi v prihodnje še kar precej takih, ki bodo na kodiaqa počakali nekaj mesecev, če bo treba …

Zdaj pa sedimo še v najnovejšega Hondinega križanca, ki so ga poimenovali crosstar. Avtomobil ima veliko skupnega z modelom jazz, torej je okreten in praktičen − zadaj recimo zaradi možnosti preklopa zadnjih sedežev, katerih sedalni del je možno privzdigniti, zelo enostaven pa je tudi dostop do zadnje klopi, ker se vrata odpro zelo na široko. Avtomobil je na splošno izjemno prostoren – s pogledom od zunaj tega ne bi pričakovali.

Posebej moramo pohvaliti lahkotno vožnjo in seveda izjemno učinkovit hibridni pogonski sklop. 1,5-litrski bencinski motor poganja generator, ki polni litij-ionski akumulator, ta pa prek električnega motorja poganja prednji kolesi. Avtomobil nima klasičnega menjalnika, temveč eCVT-prenos prek električnega motorja. Ta je v primerjavi s Hondinim CVT-menjalnikom veliko bolj odziven, pri odločnem pritiskanju na plin pa je še vedno precej glasen. Pri vožnji zunaj avtocest je – tudi zaradi dobre rekuperacije energije, možno v električnem načinu prevoziti tudi več kot polovico kilometrov, tako se da doseči povprečno porabo tudi pod pet litrov.

Na koncu dodajmo še, da je Hondin crosstar tudi dobro založen z množico vozniških pomočnikov in še kar malo pričakovan podatek, da ta Hondin tehnološki biser seveda ni poceni, stane skoraj 26 tisočakov.

V tem tednu smo doživeli prihod novega suzukijevega modela S-cross. Na pogled deluje nekako bolj robustno, zrelo, sicer pa ostaja enako velik kot njegov predhodnik SX4 S-cross. Tudi v notranjosti je nekaj sprememb, predvsem pa je pridobil nekaj asistenčnih funkcij, ki so večinoma že v osnovni opremi. Poganja ga 1.4 litrski bencinski štirivaljnik z blago hibridno močjo. Sistem zmore 95 kilovatov moči. Pogon je dvo ali štirikolesni, menjalniki šeststopenjski ročni ali samodejni. Začetna cena je približno 20 tisočakov in pol. Zdaj je v Sloveniji 50 vozil, kdaj in koliko jih dobo še dobili v prodajne salone, pa ne ve sam bog, pa tudi ciganka ne – saj veste, zakaj.

Žirija izbora AUTOBEST, v kateri so specializirani novinarji iz 32 evropskih držav, je izbrala Dacio Spring za najboljši in najbolj dosegljiv avtomobil v letošnjem izboru. Obenem je ta žirija prvikrat v svoji 21-letni zgodovini za zmagovalca izglasovala povsem električno gnano vozilo. V začetku januarja glasujemo tudi pri nas – za Slovenski avto leta 2022.

Janez Martinčič