Z Agencije za varnost prometa so sporočili, da zaznavajo občuten padec pri uporabi varnostnega pasu pri smrtnih prometnih nesrečah. Uporaba varnostnega pasu je pri umrlih voznikih osebnih avtomobilov komaj nekaj več kot 50 odstotna. Kje so vzroki, ali se ve, kdo so pravzaprav tisti, ki se ne pripenjajo, razmišlja Andrej Brglez. Ugotavlja, da je čisto možno, da je to nepripenjanje (veliko več je moških kot žensk) prav lahko odraz nekakšnega nezadovoljstva, tudi upora proti ukrepom, grožnjam, sploh situaciji... Je pa vse skupaj kar malo nerazumljivo, da se ljudje obračajo proti sebi, da se upirajo in s tem ogrožajo sebe.

Uporaba varnostnega pasu je pri umrlih voznikih osebnih avtomobilov komaj nekaj več kot 50 odstotna

Z Agencije za varnost prometa so sporočili, da zaznavajo občuten padec pri uporabi varnostnega pasu pri smrtnih prometnih nesrečah. Uporaba varnostnega pasu je pri umrlih voznikih osebnih avtomobilov komaj nekaj več kot 50 odstotna. Kje so vzroki, ali se ve, kdo so pravzaprav tisti, ki se ne pripenjajo, razmišlja Andrej Brglez. Ugotavlja, da je čisto možno, da je to nepripenjanje (veliko več je moških kot žensk) prav lahko odraz nekakšnega nezadovoljstva, tudi upora proti  ukrepom, grožnjam, sploh situaciji... Je pa vse skupaj kar malo nerazumljivo, da se ljudje obračajo proti sebi, da se upirajo in s tem ogrožajo sebe.

Imamo občutek, da je med uporabniki t. i. poltovornjakov, ki jih je pri nas vse več, precej tistih, ki se v njih dobro počutijo tudi ali pa predvsem zato, ker vedo, da so opaženi. Sicer je večina tovrstnih vozil uporabna predvsem na terenu, zajeten tovorni prostor zadaj pa je lahko zelo uporaben za določene uporabnike. Da je tak avtomobil lahko tudi uporaben in dovolj udoben za vožnjo po asfaltu, pa nedvomno dokazuje Toyotin prenovljeni hilux.                                    Da je avtomobil dovolj zmogljiv in lahko zares suveren, skrbi nov 2,8-litrski turbodizel s 150 kilovati moči, ki je povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki deluje dobro. Pogon je na zadnji osi, štirikolesni pogon je priklopljiv, hilux pa ima tudi mehansko zaporo zadnjega diferenciala ter tudi sistem za nadzor hitrosti na strmini, ki deluje tudi, če vozimo vzvratno. Dobrih 530 centimetrov dolgo vozilo je dvignjeno od tal kar 31 centimetrov, kar omogoča premagovanje strmin, ki jih mi nismo upali preizkusiti; »zaplava« pa lahko tudi v 70 centimetrov globoki vodi – tudi temu podatku verjamemo brez preverjanja. Skratka, gre za vozilo, za katero tako rekoč ni ovir.                                                                                                              Serijska oprema invincible vsebuje praktično vse – usnjeni, ogrevani in električno pomični sedeži, navigacija, pa digitalni radio, napreden tempomat, pa kamere in senzorji na vseh koncih, avtomobil je zares bogato opremljen in se dobro drži tudi na avtocestni vožnji. Voznik se dobro počuti tudi zato, ker sedi visoko in je preglednost tako zelo dobra.                                                                                                                                    Običajno na koncu poskušamo najti kakšno pomanjkljivost – če ne drugega, se običajno lahko obregnemo ob ceno. No, morda bi pred tem omenili porabo goriva – v povprečju se da priti malenkost pod deset litrov – ni malo, je pa razumljivo za tako mogočno vozilo. Tudi za ceno recimo podobno – blizu 46 tisočakov ni malo, je pa zaradi vsega, kar hilux ponuja in omogoča, tudi nekako pričakovano.

V tem tednu beležimo eno domačo predstavitev, pripeljal se je prvi električni avtomobil znamke Dacia, imenuje se spring, proizvajajo pa ga na Kitajskem. Gre za 373 cm dolgega mestnega malčka z videzom križanca, ki ga poganja elektromotor z močjo 33 kilovatov. Baterijski sklop s kapaciteto 27 kilovatnih ur tehta manj kot 190 kilogramov (spring v celoti manj kot tono), polna baterija pa zadostuje za doseg 230 kilometrov, pri mestni vožnji tudi več. Avtomobil je opremljen s šestimi varnostnimi blazinami, v sili tudi sam zavira, dodanih je še nekaj sistemov za aktivno varnost, na strogem preizkusnem trčenju EuroNCAP pa je prejel le eno zvezdico. Najcenejši spring stane z upoštevanjem eko subvencije dobrih 13 tisočakov in pol.

Ko smo že omenjali EuroNCAP preizkuse – nova Škoda fabia, ki k nam šele pride in Nissan qashqai, ki zapelje na naše dvorišče čez nekaj dni, sta oba osvojila po pet zvezdic.

Zdaj že vemo, kako se bo imenoval renaultov novi športni terenec, ki bo predstavljen prihodnjo pomlad in bo nadomestil model kadjar. To bo Renault austral. Ime naj bi spominjalo na barve in toploto južne poloble in zveni harmonično in uravnoteženo, pravijo. Morda tudi vam. Srečno vam želim. J20720

Janez Martinčič