Slovenski medijski prostor je, kot že nekaj časa vemo in kot je pogosto slišati, izredno neuravnotežen. Ženske se pojavijo kot gostje le v slabi četrtini medijskih nastopov, komentarjev, razlag, pogovorov. Tri četrtine medijskih nastopov pripadajo moškim. Za boljšo zastopanost žensk v medijskem in javnem prostoru se bo zavzemalo Združenje za povezovanje strokovnjakinj in promocijo znanja Ona ve. Po vzoru iz Švice ga je s somišljenicami ustanovila Marta Kos, nekdanja novinarka in veleposlanica v Nemčiji in Švici.

Za boljšo zastopanost žensk v medijskem in javnem prostoru se bo zavzemalo Združenje za povezovanje strokovnjakinj in promocijo znanja Ona ve

Slovenski medijski prostor je, kot že nekaj časa vemo in kot je pogosto slišati, izredno neuravnotežen. Ženske se pojavijo kot gostje le v slabi četrtini medijskih nastopov, komentarjev, razlag, pogovorov. Tri četrtine medijskih nastopov pripadajo moškim. Za boljšo zastopanost žensk v medijskem in javnem prostoru se bo zavzemalo Združenje za povezovanje strokovnjakinj in promocijo znanja Ona ve. Po vzoru iz Švice ga je s somišljenicami ustanovila Marta Kos, nekdanja novinarka in veleposlanica v Nemčiji in Švici.

"Moj stik z domovino je prek medijev, zlasti vašega radia." 

Zanimivo je, da je navdih za portal Ona ve dobila v Švici, ki ima precej neobičajno zgodovino boja za pravice žensk – volilno pravico so Švicarke dobile šele leta 1971 – in tudi danes je to precej konservativno okolje.

"V Švici so ljudje veliko bolj samoiniciativni, vsak ve, da mora poskrbeti sam zase in ne pričakujejo veliko od države. Tudi na področju pravic žensk so ženske tam, kot rečemo, 'skupaj stopile' in danes je v švicarskem parlamentu – brez kvot – 42 odstotkov žensk."

Naš cilj je, da bi bilo razmerje žensk in moških v medijih in javnih dogodkih 50–50

Izjemnega pomena je, kot pravi Marta Kos, spremljanje zastopanosti spolov v medijih. Zdajšnji podatki niso spodbudni, a morda bo vsaj izgovora "saj smo iskali strokovnjakinjo, pa je nismo našli" s portalom Ona ve manj.

"Tudi moje opažanje je, da je moške sogovornike lažje dobiti kot ženske. Razlogi za to so številni, eden je morda tudi ta, da nas bolj presojajo po zunanjem videzu. Podoben fenomen je tudi to, da se moški prijavijo na delovno mesto že, če izpolnjujejo tri do štiri od desetih razpisanih pogojev. Ženska, ki jih izpolnjuje devet, pa dvomi, ali naj se sploh prijavi."

Na pobudo Marte Kos so platformo Ona ve ustanovile še Mateja Malnar Štembal, Nataša Pirc Musar in Emilija Stojmenova Duh, uradni zagon portala bo 29. novembra.

Ker pa je Marta Kos v pogovoru omenjala tudi monitoring, torej spremljanje zastopanosti spolov na posameznih medijih, smo najprej pometli tudi pred svojim pragom. Na Valu 202 bomo v oddaji Nedeljski gost do konca leta predvidoma gostili 39 odstotkov gostij; med imeni tedna, do tega tedna, pa je bilo 45 odstotkov ženskih imen. Pa vendar gre za statistiko, ki jo je treba vedno znova uveljavljati in, kot radi rečejo naši uredniki, "lahko smo še boljši".

Nataša Štefe