APM

Moralna teža avtomobila

Ne gre pa le za izpuste, ki jih proizvajajo vozila na fosilna goriva, zdaj kupce tudi vedno pogosteje zanima, kakšni materiali so vgrajeni v vozilo

20211018_111726
Ecosport
foto: Val 202

V teh dneh se je v Glasgowu na podnebni konferenci veliko govorilo o tem, kaj bodo oziroma bomo storili, da bi zmanjšali škodljive izpuste, da bi ta naš planet naredili bolj čist. Del problema je seveda že dolgo tudi promet. Andrej Brglez poudarja, da se od konference veliko pričakuje, da pa imata še vedno glavno besedo politika in ekonomija. Ne gre več le za izpuste, ki jih proizvajajo vozila na fosilna goriva.

Volkswagen je v teh dneh svetu že predstavil naslednja električna modela ID.5 in ID5 GTX, mi pa smo pred časom sedli v njihovega prvega električnega križanca ID.4. Dobrih 30 centimetrov več dolžine v primerjavi s kombilimuzinskim ID.3 se še kako pozna. Gre za izjemno prostorno vozilo, ki omogoča veliko udobja petim potnikom, poleg tega je zadaj še za 540 litrov prostora za prtljago.

ID.4

foto: Val 202

Litrski bencinski trivaljnik z 92 kilovati, ki ga zdaj že dobro poznamo, je prožen in živahen, na delovanje šeststopenjskega ročnega menjalnika tudi nimamo pripomb. Je pa res, da če motor pogosto silimo v višje obrate, bomo povprečje porabe hitro spravili prek sedmih litrov.

V notranjosti ecosport v marsičem spominja na žlahtnejšega focusa, a kakovost materialov in natančnost izdelave le nista na enaki ravni. Gre vseeno za manjši in cenejši avtomobil, ki ga je z nekaj dodatki mogoče dobiti za dobrih 21 tisočakov.

Do konca novembra poteka glasovanje za Slovenski avto leta 2022. Glasovnico najdete tukaj.