Aktualno

Najhujši sovražnik cepljenja so "protiproticepilci"

Pogovor z grškim ekonomistom Janisom Varufakisom ob njegovem nedavnem obisku v Sloveniji

65184182_varufakis3
foto: EPA

Zakaj ne živimo več v kapitalizmu, ampak tehnofevdalizmu, in zakaj so največji sovražnik strategije cepljenja protiproticepilci? O tem smo se na festivalu Indigo v ljubljanski Cukrarni skupaj s programom Ars pogovarjali z grškim finančnim ministrom iz časa pogajanj Grčije s trojko Janisom Varufakisom.

"Ljudje imajo dovolj avtoritarnosti in vladnih laži. Ne pozabimo tega, da Trumpove lažne novice niso prišle kar od nikoder, temveč so bile odziv na lažne novice The New York Timesa in NBC-ja. Lažne novice so vedno obstajale, vprašanje je samo, kdo jih nadzoruje."

Politični sistem predstavniške demokracije, ki je pomenil neki nadzor in določeno ravnovesje, je po prepričanju Varufakisa izginil. Danes ne živimo več v kapitalizmu, ampak tehnofevdalizmu: "Ko kupujete na Amazonu, ne vstopate na trg, temveč v digitalni fevdalni prostor. En človek, en algoritem v lasti maloštevilnih ljudi določa, kaj kdo kupuje, kdo kaj prodaja, kaj je strankam vidno in kaj ne. To je fevdalizem in zato govorim o tehnološkem fevdalizmu."

"Tehnofevdalizem tudi pomembno vpliva na naše vsakdanje življenje, te platforme so kolonizirale vsak vidik naših življenj. Ko pridemo po službi domov, produciramo vsebine za Facebook, čeprav se tega morda sploh ne zavedamo. Ko delamo od doma, uporabljamo Zoom ... Med delom in prostim časom ni več jasne ločnice in to je del tega, kar imenujem novi fevdalizem."

Varufakis meni, da je cepljenje ena od javnih dobrin in ena od velikih zmag medicinske znanosti, toda ne deluje, ko vlada skeptike obravnava kot škodljivce in tretjerazredne državljane: "Z moralnega stališča je to narobe, poleg tega še stopnjuje skeptičnost do cepljenja. Če želimo doseči visoko precepljenost, odgovor ni v obveznem cepljenju in demoniziranju skeptikov. Najhujši sovražnik strategije cepljenja so protiproticepilci."

"Ne moremo je graditi na jezi, saj jeza goji fašizem. Lahko pa jo gradimo tako, da jezo spremenimo v akcijo, v misel, v kolektivno sprejemanje odločitev, v politiko v antičnem, atenskem smislu, torej tako, da se pogovarjamo, poslušamo in prepričujemo drug drugega."